חדשות יהדות

הרב דוד יוסף על מערכת ההתראה החדשה מפני טומאה, ב’הדסה’: "תכנית מהפכנית לכהנים"

הרה"ג דוד יוסף ביקר במהלך חג החנוכה במרכז הרפואי 'הדסה', על מנת לצפות מקרוב במערכת האלקטרונית החדשנית שנועדה להתריע בזמן אמת מפני טומאת מתים, עבור כהנים. "מערכת מהפכנית בתחומה", אמר הרב

אא

הרה"ג דוד יוסף ביקר במהלך חג החנוכה במרכז הרפואי 'הדסה', על מנת לצפות מקרוב במערכת האלקטרונית החדשנית שנועדה להתריע בזמן אמת מפני טומאת מתים, עבור כהנים. 

מדובר במערכת יחידה מסוגה בעולם, שתוכננה במשך שנתיים ימים ובהשקעה כספית גבוהה מאוד. הרב משה קליין, מי שהיה חלק פעיל בתכנון המערכת, אמר כי "במקום להשתמש בשיטת הפתקים, הכוהנים יוכלו מעתה לקבל התראה על המת מרגע שהרופא חתם על תעודת הפטירה במחשב".

ההודעה המזהירה על טומאת המת תופיע בצג מיוחד בכניסה לבית החולים, ובמקום המילים 'רפואה שלימה' יופיעו אז המילים 'אזהרת כוהנים'. 

מערכת זו תונהג הן בבית החולים הדסה עין כרם, והן ב'הדסה' הר הצופים. הרה"ג דוד יוסף אמר כי מדובר במערכת מהפכנית בתחומה, ושיבח ביותר את הצוות העומד מאחוריה.

במסגרת קבלת הפנים המיוחדת שנערכה בבית החולים, מטעם פרופ' זאב רוטשטיין מנכ"ל הדסה - פרופ' רוטשטיין ציין לשבח את הרב משה קליין, ואמר כי מאז כניסתו לתפקיד רב המרכז הרפואי, לפני ארבע שנים - נערכו במרכז הרפואי שינויים מהותיים שהתאימו את המרכז הרפואי - גם לנוחיות מבקרים שומרי תורה ומצוות.

תגיות:טומאהכהניםבתי חוליםהתראה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה