חדשות יהדות

לא יאומן: ראש הישיבה נפל ונפצע - אך דאג לשלום התפילין, יותר מלשלום גופו

ראש ישיבת 'סלבודקא' הרה"ג דב לנדו – נפצע היום (ה') באורח קל, לאחר שנתקל בטעות בספסל, מעד ונחבל עד לזוב דם. אלא שבמקום לדאוג לגופו, סירב לקבל את הטיפול הרפואי עד שהובאו אליו זוג התפילין שלו. מדוע? התשובה המרגשת בגוף הכתבה

אא

ראש ישיבת 'סלבודקא', הרה"ג דב לנדו – נפצע היום (ה') באורח קל, לאחר שנתקל בטעות בספסל, מעד ונפל. כתוצאה מגילו המפולג, הרב השתטח על הקרקע ונחבל עד זוב דם – והתלמידים מיהרו להזמין אמבולנס שיפנה אותו לבית החולים.

אלא שאז קרה דבר מופלא: במקום לדאוג למצב גופו, ולהפגין כאב על פציעתו, ראש הישיבה דאג כל הזמן לדבר אחד ויחיד: לתפילין שלו. כוחות ההצלה שהגיעו למקום, פינו אותו במהירות אל ביתו. אך כשביקשו להעניק לו טיפול ראשוני - נדהמו נוכח תגובתו. "הרב לא הסכים שיטפלו בו, לפני שאנחנו מביאים אליו את התפילין שלו", סיפר אחד מתלמידיו.

לא עזרו כל תחנונים, עד שהתפילין נמצאו והובאו לפניו. אז ביקש ראש הישיבה מבן משפחתו לצבוע אותם, מחשש שצבען נפגם בעת הנפילה חלילה – דבר הפוסל את כשרותן. רק כשווידא במאת האחוזים שדבר לא ארע לתפילין, ושהן עדיין כשרות, הסכים הרב לקבל את הטיפול הרפואי הנצרך. "זה היה שיעור לחיים איך צריך להתנהג גדול דור", אמרו תלמידיו. "שגם כשהוא פצוע וזב דם, כל מה שעומד לנגד עיניו ונמצא בראש מעייניו הוא כבוד שמיים".

תגיות:רבניםמרגשתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה