חדשות יהדות

הראשון לציון: "ארה"ב זנחה אותנו. עלינו לסמוך רק על הקב"ה"

במהלך טקס הדלקת נר חמישי של חנוכה, נשא הראשון לציון הגאון ר' יצחק יוסף את דברו ודיבר על המצב האקטואלי, בעקבות החלטת האו"ם. "אפילו מדינה שהיא כביכול של חסד, כמו ארה"ב, גם היא יכולה ללכת נגד עם ישראל"

הראשון לציון בכותל (צילום: עמוד הפייסבוק של ’חדשות הכותל’)הראשון לציון בכותל (צילום: עמוד הפייסבוק של ’חדשות הכותל’)
אא

במהלך טקס הדלקת נר חמישי של חנוכה, שבו השתתפו רב הכותל הגאון ר' שמואל רבינוביץ', מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך, ושלושה נציגים של שירותי דת בארץ - נשא הראשון לציון הגאון ר' יצחק יוסף את דברו ודיבר על המצב האקטואלי, בעקבות החלטת האו"ם.

בהתייחסו להתנהגותה של ארה"ב כלפי ישראל, אמר הרב כי עצם העובדה שלא הטילה וטו על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, הפנתה גבה וזנחה את ישראל – לעם היהודי לא נותר אלא לסמוך על אביו שבשמיים. "כולם יודעים שאת חנוכה אנחנו מציינים בהדלקת נרות, בגלל נס פח השמן שנעשה לעם ישראל", אמר הרב בנאומו. "מה בעצם קרה בחנוכה? הנס העיקרי הוא ניצחון של מעטים על רבים. הם היו בחורי ישיבות, יושבים ועוסקים בתורה. והם יצאו ואמרו: 'מי לה' אליי...'

"יצאו וניצחו. נמסרו רבים ביד מעטים וגיבורים ביד חלשים. זה לא נס גדול? למה את זה אנחנו לא מציינים בחנוכה? מציינים את הנס של פך השמן. אלא מוריי ורבותיי, השמן, האור מסמל את הרוחניות. כשמדליקים את האור באים להראות שהכל מאתו יתברך. גם נס הניצחון של חלשים את החזקים – גם זה מאתו יתברך. שלא נחשוב: 'כוחנו ועוצם ידינו עשה לנו את החיל הזה. היהודים פיקחים, היהודים לומדי מלחמה ויש להם פטנטים', לא. שום דבר. הכל מאתו יתברך. כשמדליקים את נר החנוכה, שזה דבר רוחני, להגיד שהכל מאתו יתברך".

הרב הסביר שיש הבדל תהומי בין הניצחון של עם ישראל לניצחונן של שאר האומות. "כשהן מנצחות במלחמה, הן מקימות אנדרטאות. שער טיטוס ברומא, שער הניצחון בפריז, פסל החירות באמריקה... בעיניהן זה הסימן לניצחון. אבל עם ישראל איננו כזה. עם ישראל יודע שגם הניצחון 'הגשמי' שניתן לו, הוא משמיים. מידי ה'. ולכן הוא לא מסתפק בפסלים ואנדרטאות, אלא פונה לרוחניות של הדברים ומדליק נר שמסמל רוחניות. אין טבע בעולם, כל הקיום של עם ישראל הוא פלאי ומעל לטבע".

בעצם ההבדל הזה, מסביר הרב, נעוצה הסיבה לשאלה מדוע אין ולא יכולה להיות מציאות כזו בדרך הטבע – שלעם ישראל יהיו ידידים בין אומות העולם. ומה קורה כשאנחנו שוכחים את זה? הקב"ה דואג להזכיר לנו. "כמו התזכורת שקיבלנו בשבוע האחרון", מדגיש הרב. "אפילו מדינה שהיא כביכול של חסד, כמו ארה"ב, גם היא יכולה ללכת נגד עם ישראל. וזה בא כדי להזכיר לנו שכל הקיום שלנו כאן הוא ניסי ורוחני, ובגדר פלא אחד גדול".

תגיות:האו"םארה"בהראשון לציון רבי יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה