חדשות בעולם

עיתון מצרי מוכיח: "אובמה עומד מאחורי ההחלטה באו"ם נגד ישראל"

עיתון מצרי חושף כי לפני כשבועיים התקיים מפגש בין נציגים אמריקנים לנציגי הרש"פ, יבי תיאמו את ההצבעה נגד ישראל. היום ב-18:00 נאומו של קרי נגד ההתנחלויות

ג’ון קרי (צילום: פלאש 90)ג’ון קרי (צילום: פלאש 90)
אא

העמדה הישראלית, לפיה ארצות הברית הייתה ממובילי ההצעה שאושרה באו"ם לגינוי ההתנחלויות, מקבלת היום אישוש וחיזוק. עיתון מצרי מפרסם כי במפגש בין בכיר הרש"פ, סאיב עריקאת, ומזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, הם תיאמו את ההצבעה. בפגישה נכחה גם היועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס.

דבריו של העיתון המצרי מצוטטים הבוקר (רביעי) בחדשות ערוץ 2. על פי הדיווח, במהלכה של הפגישה האשימו הנוכחים את ראש הממשלה נתניהו כעומד בפני פתרון שתי המדינות, ועל כן קבעו להוביל להצבעה באו"ם, שהוגדרה על ידם כ"הצעה מאוזנת".

העיתון המצרי הוסיף ודיווח כי נוסך על תיאום העמדות בין הפלשתינים לאמריקנים, ביקש ג'ון קרי מנציגי הרש"פ לדאוג לכך שעד ההצבעה לא יבוצעו פיגועים ופיגועי התאבדות. זאת על מנת שלא לערער, ברגע האחרון, את סיכויי העברת ההצעה.

בתוך כך, היום בשעה 18:00 צפוי מזכיר המדינה היוצא קרי לשאת נאום ובו יפרוש את תפישתו בסוגיית הסכסוך הישראלי פלשתיני ודרכי פתרונו. יועציו של מזכיר המדינה האמריקני מסבירים כי הוא מעוניין למקד את הדיון בכמה מהנושאים המרכזיים שבמחלוקת במשא ומתן המדיני: הגבולות, הביטחון, ירושלים, הכרה הדדית בשתי מדינות: ישראלית ופלסטינית. 

בישראל חוששים כי מתווה קרי יאומץ על ידי שרי החוץ בוועידת פריז שתתקיים בחודש הבא, ומיד לאחר מכן תובא לאישור מועצת הביטחון של האו"ם עוד לפני 20 בינואר.

השר לביטחון פנים וחבר הקבינט גלעד ארדן אמר כי "‏מצער מאוד שממשל אובמה, שטעה לאורך כל שנותיו בצעדים שנקט במזרח התיכון, מנסה להבטיח שהכאוס הזה יישמר גם אחרי כהונתו. נאום פרמטרים ברגע האחרון לפני סוף‏ כהונתו של קרי ביחד עם החלטת מועצת הביטחון יבטיחו סופית שהפלסטינים לא יסכימו לשום מו"מ בשנים הבאות וירחיקו כל סיכוי לקדם שלום". ארדן הוסיף כי "פתטי ואובססיבי להציג נוסחה‏ לסיום הסכסוך ברגע האחרון כאשר לא הצלחת להזיז שום דבר - חוץ מוועידת תומכי חמאס בפריז - לאורך כל כהונתך".   

תגיות:ג'ון קריישראלמצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה