חדשות בעולם

ג'ון קרי בירך את העם היהודי ב'חג שמח'. מי לא אהב את זה, ומדוע?

מזכיר המדינה ג'ון קרי, לא ציפה לתגובות שקיבל כשפרסם בחשבון הטוויטר שלו ברכת 'חנוכה שמח' לעם היהודי. "לך תיחנק מלטקס", כתב עיתונאי יהודי בתגובה, ורב אמריקני הוסיף: "ברכות החג שלך אינן נצרכות, ואינן מתקבלות בברכה. תמיכתך באו"ם זה מה מה שהיינו צריכים, ושם נכשלת"

אא

מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, שיגר השבוע ברכת חנוכה שמח לעם היהודי, בטוויטר. אלא שברכתו נפלה על 'אוזניים' ערלות, ורבים מיהרו להגיב על מעשהו זה, בשלילה. עשרות כתבו כי ברכתו זו מיותרת וכי את התמיכה האמיתית שלה ציפו – בהצבעה באו"ם - קרי נכשל מלספק.

"חנוכה שמח. יהי רצון שנרות המנורה יאירו את בתיכם ואת השנה הבאה, ממשפחתי אליכם חג שמח", כתב קרי בחשבון הטוויטר שלו.

"ברצינות? לך תיחנק מלטקס", איחל לו העיתונאי היהודי ארסן אוסטרובסקי, ועל דבריו הוסיף ג'ושוע וונדר, המועמד לתפקיד ראש העיר פיטסבורג לשעבר: "אתה יודע היכן אתה יכול לזרוק את ברכות החנוכה שלך".

גם הרב האמריקני לורן סקייס לא טמן את ידו בצלחת, וכתב לקרי: "ברכות החג שלך אינן נצרכות, ואינן מתקבלות בברכה. תמיכתך באו"ם זה מה שהיינו צריכים, ואת זה נכשלת מלספק".

לקלחת הצטרפו עד מהרה קולות רבים, ביניהם אף של האנליסט הפוליטי ג'רמי סלטן והעיתונאית לורי לוונטל-מרכוס – שבחשו בה בטענות מטענות שונות. "עם כל הכבוד, היום זה יום רע מכדי לאחל לנו חנוכה שמח", כתב סלטן. "אתה החשכת אורות רבים, אבל אנחנו מקווים שבפעם האחרונה", צייצה אף לוונטל-מרכוס.

תגיות:החלטההאו"םג'ון קריארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה