חדשות בעולם

חשש בירושלים: אובמה יפגע בישראל בשנית לפני תום כהונתו

בישראל חוששים כי הממשל האמריקני יקדם מהלך משמעותי יותר נגד ישראל, במסגרת הפסגה הצרפתית בחודש הבא

  • כ"ו כסלו התשע"ז
נשיא היוצא ברק אובמה (צילום: shutterstock)נשיא היוצא ברק אובמה (צילום: shutterstock)
אא

על רקע הסערה המתחוללת סביב ההחלטה האנטי ישראלית באו"ם, אומרים בכירים מדיניים בירושלים כי קיים חשש כבד שהממשל האמריקני ינקוט בצעדים נוספים וחמורים יותר לפני תום כהונתו של אובמה.

אתמול הוצג בפני הקבינט תרחיש כי ארה"ב וצרפת מעוניינות לקדם מהלך נוסף בנושא הישראלי –פלשתיני במהלך מפגש שרי החוץ שיתקיים בפריז ב-15 בינואר, כחלק מיוזמת השלום הצרפתית ושם תתקבל שורה של החלטות בנושא תהליך השלום.

ההחלטות שיתקבלו בפסגה הצרפתית יובאו מיד לאחר מכן להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, ויאומצו שם לפני חילוף הממשל בארה"ב ב-20 בינואר. נציגי משרד החוץ, המטה לביטחון לאומי במשרד ראש המשלה וגורמים נוספים שהשתתפו בישיבת הקבינט, הציגו מידע לפיו המגמה בשיחות בין צרפת, ארה"ב ומדינות נוספות לקראת מפגש שרי החוץ בפריז היא לקדם מהלך כזה.

בישראל חוששים כי שר החוץ האמריקאי מעוניין לנצל את מפגש שרי החוץ, בו ישתתפו עשרות מדינות מרחבי העולם, כדי לשאת נאום בו יציג את חזונו לגבי פתרון שתי המדינות.

יצוין כי בעבר הלא רחוק, היתה זו ארה"ב שמנעה מצרפת לקדם את היוזמה המדינית במזרח התיכון, מחשש כי היא תיקח את שרביט התיווך מידי הבית הלבן. כעת, לקראת סיום כהונתו של אובמה והאכזבה שנחל מהנעשה במזרח התיכון, חוששים בישראל כי אובמה ישתמש בצרפתים כדי לקדם יוזמות נוספות נגד ישראל.

אתמול תקף נתניהו את הנשיא היוצא ברק אובמה, ואמר כי הוא פעל בניגוד למה שסוכם: "כל הנשיאים האמריקנים אחרי קרטר, עמדו בהתחייבות האמריקנית לא לנסות להכתיב תנאים להסדר קבע במועצת הביטחון. אתמול, בניגוד גמור להתחייבות הזאת, כולל התחייבות מפורשת של הנשיא אובמה עצמו ב-2011. ביצע ממשל אובמה מחטף אנטי ישראלי מביש באו"ם. אני רוצה להגיד לכם שההחלטה שהתקבלה לא רק לא מקרבת את השלום, היא מרחיקה אותו. היא פוגעת גם בצדק, היא פוגעת באמת".

תגיות:ברק אובמהנשיאביבי נתניהואמריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה