חדשות יהדות

מפתיע: החילונים בערד הגיעו לחזק את המתפללים

לאחר המהומות וההפגנות שהוקמו בעיר על רקע שמירת השבת – מתפללים חילונים הפתיעו את המתפללים החרדים מגור, כשהגיעו לחזק את ידם. "כבר בכניסה חשנו אי נוחות מהמבטים של ראש העיר ושטרלינג. הם נעצו בנו עיניים כאילו עשינו משהו רע שהגענו לבית הכנסת", אמר אחד מהם

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

לאחר המהומות וההפגנות שהוקמו בעיר על רקע שמירת השבת – מתפללים חילונים הפתיעו את המתפללים החרדים מגור, כשהגיעו לחזק את ידם. אחד מאותה קבוצה: דוברו של ח"כ אורן חזן

בצעד מפתיע ביותר, קבוצה של כ-15 מתפללים חילונים פקדה את בית הכנסת של חסידי גור בעיר, על מנת להביע תמיכתה במאבק ולחזק את ידיהם של המתפללים החרדים. על חברי הקבוצה נמנו אלידור כהן, המכהן כיועץ הפרלמנטרי של ח"כ אורן חזן, והעיתונאי אסף זהור. בינתיים, מחוץ לבית הכנסת נכחה קבוצת מפגינים וניידת משטרתית שמרה על הרוחות, לבל ייפרצו בשנית כפי שקרה בשבת שעברה.

"בשבת האחרונה הגעתי לבית הכנסת האשכנזי כדי להתפלל יחד עם חסידי גור, על מנת להראות להם שלא כולם בערד בעד מלחמה", כך התבטא כהן בשיחה ל'בחדרי חרדים'. "יש חלק מהתושבים שהם בעד הידברות ומציאת פתרונות בדיבורים ולא במלחמות. כי בסופו של דבר, כולנו רוצים לגור יחד בערד שקטה, ולא עיר שכל היום בכותרות שליליות".

בקבוצת המפגינים מחוץ לבית הכנסת, נכח גם ראש העיר – ניסן בן חמו, ובת דודו המכהנת כחברת מועצת העיר פלורי שטרלינג. "הגענו אני ומנו ביטמן חבר מועצת העיר, וכבר בכניסה חשנו אי נוחות מהמבטים של ראש העיר ושטרלינג. הם נעצו בנו עיניים כאילו עשינו משהו רע שהגענו לבית הכנסת. המבטים משער 40 המפגינים היו לא פחות זועמים, וכאשר יצאנו מהתפילה שעברה בשקט יחסי -לפי המילים הקשות שנאמרו כלפינו, חשבנו שאנחנו בגרמניה של שנות ה-30. אמירות כמו 'אלוקים ישלם לכם על מה שאתם עושים' וביטויים כמו 'בוגדים'. הנחמה היחידה שהייתה לי היא שבתוך בית הכנסת, קיבלו אותנו בחמימות והייתה תפילה נעימה", סיכם כהן.

תגיות:חילוניםדתייםערד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה