חדשות בארץ

תושבי עמונה לבג"ץ: "מחוייבים להתפנות בדרכי שלום"

תושבי עמונה מקבלים את דרישת בג"ץ להתפנות בדרכי שלום: "אנחנו כולנו מחויבים לחלוטין להסכמה אליה הגענו עם המדינה, וכך נבהיר היום גם לבג"ץ"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

תושבי עמונה מכחישים את הדיווחים בכלי התקשורת הבוקר, לפיהם החליטו שלא להיענות לדרישת בג"ץ להתחייבות לפינוי בדרכי שלום.  "הדברים שהתפרסמו שיקריים". נאמר בהודעת התושבים. "תושבי עמונה קיבלו את דרישת בית המשפט, ואנחנו כולנו מחויבים לחלוטין להסכמה אליה הגענו עם המדינה".

תושבי עמונה התייחסו לדיוווחים המוטעים של כלי התקשורת: "ראוי שכלי התקשורת ימתינו לתשובתנו בצורה מסודרת", הוסיפו.

אמש השיבו שופטי בג"ץ למדינה, כי בטרם ידונו בדחיית פינוי עמונה, הם דורשים לקבל התחייבות מתושבי עמונה כי הם יתפנו בדרכי שלום.

"כדי להסיר כל ספק, מתבקשים כל המשיבים תושבי עמונה להצהיר בלשון חד משמעית, כי הם מסכימים ומתחייבים כולם כאיש אחד לפינוי בדרכי שלום וללא עימות והתנגדות", קבעו השפוטים אמש. "זאת ככל שייקבע מועד נדחה על ידי בית המשפט, ומבלי שיש בדבר משום הבעת דעה בשלב זה". עוד דרשו השופטים לקבל את ההתחייבות עד הבוקר בשעה 10:00.

תשובת בג"ץ באה כתשובה לבקשתה של פרקליטות המדינה לדחות ב-45 יום את המועד האחרון שנקצב לפינוי היישוב עמונה, זאת בהתאם למתווה שנחתם בין המדינה לבין התושבים.

בבקשת המדינה נאמר כי "בעקבות המורכבות, הרגישות והנפיצות הנלוות לפינוי התיישבות בסדר הגודל של עמונה, הכוללת 40 משפחות וכ-200 ילדים, השקיעה המדינה מאמצים עילאיים לגיבוש פיתרון אשר יאפשר את פינוי תושבי עמונה בדרכי שלום וללא עימות והתנגדות מטעמם, תוך צמצום הפגיעה במשפחות המתגוררות במקום. הושגה הסכמת תושבי עמונה לפינוי המקום מרצון ובדרכי שלום, כתמורה להקמתה של חלופת מגורים לתושבים".

תגיות:עמונהפינויבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה