חדשות יהדות

אנטישמיות מחרידה באומן: ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב חולל

במהלך הלילה פרצו מספר אנטישמיים לציון רבי נחמן מברסלב שבאומן, התיזו גז מדמיע על המתפללים, השפריצו בקבוקי צבע על הציון והשליכו ראש חזיר ואיברי חזיר על השולחנות

הפוגרום בציון רבי נחמן, הלילה (צילום: חסידי ברסלב - אומן)הפוגרום בציון רבי נחמן, הלילה (צילום: חסידי ברסלב - אומן)
אא

אנטישמיות מחרידה: מספר אלמונים פרצו במהלך הלילה (רביעי) לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה, היכו את המתפללים והשליכו חלקי גופת חזיר במקום הקדוש. כמו כן, התיזו האנטישמים צבע אדום, המדמה דם, על המתחם, והתמונות מזכירות פרעות קשות שנערכו ביהודים.

החילול המרכזי נעשה בסמוך לשער יצחק, שבעזרת גברים. האנטישמיים התיזו גז מדמיע על המתפללים הבודדים שהיו במקום, הכו אותם, השליכו את אברי החזיר ונמלטו.

גבאי מתחם הקבר, הרב ישראל אלחדד, צוטט באתר ynet, "חבורה של נאצים אנטישמים הגיעו למקום. אחד מהם נכנס וסרק את השטח. חשבנו שהוא אולי רוצה להתפלל כי גם זרים נכנסים להתפלל. אחרי דקה נכנסו שניים מהם עם בקבוקי צבע והתיזו גז מדמיע על המתפללים שם.

שני ישראלים שהגיעו לבקר הלכו לקבל טיפול רפואי בבית חולים. בגלל הקור בחורף, רוב האנשים היו בחלק הקטן שמחומם כמו שצריך ובחלק הגדול בעזרת גברים שם היה האירוע היה יחסית ריק. הגיעו 100 שוטרים ולקחו טביעות אצבע".

יהודים השוכנים במקום מספרים כי חוו כבר בעבר אירועים אנטישמיים ברמות שונות, אך אירוע חמור כל כך אינו מוכר.

יצוין כי בימים אלו מגיעים לציונו של רבי נחמן אלפי יהודים רבים מרחבי העולם, על מנת לחגוג במקום את חג החנוכה. בעקבות האירוע המזעזע הלילה, הוחלט כי בימים הקרובים תוצב במקום אבטחה קבועה גם בשעות הלילה, בניסיון למנוע אירועים דומים.

תגיות:אומןרבי נחמןאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה