חדשות בארץ

הסטודנטים מוחים: עץ אשוח הוצב בפתחו של הטכניון

עץ אשוח שהוצב בפתחו של בית הסטודנט בטכניון, גרם לזעם רב בקרב סטודנטים, ואף להוראת ההלכה: "אין להיכנס לבית הסטודנט"

סטודנטים מוחים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)סטודנטים מוחים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

זעם רב בקרב סטודנטים בטכניון חיפה, עקב הצבתו של עץ אשוח בכניסה לבית הסטודנט. הסטודנטים אשר הבחינו בעץ המשויך לחג הנוצרי, זעמו על כך שאגודת הסטודנטים אפשרה להציב אותו במרחב הציבורי, ואף נתנה מקום לזהות דתית-נוצרית בלב הטכניון. "העץ מהווה סמל אנטי יהודי ולא רק סמל אנטי דתי", הם הבהירו, והמליצו לסלקו משם מידית.

להמלצתם זו הצטרף גם הרב ד"ר אלעד דוקוב - רב בית הכנסת בטכניון. הרב דוקוב ציין כי מבחינת הרמה האישית יש לדעת כי "מפורש בהלכה (רמב"ם הלכות עבודה זרה) שבכל מקרה בו ניתן להקיף ולא לעבור במקום שיש בו משום עבודה זרה חובה לעשות זאת. לכן אין להיכנס לבית הסטודנט בכל מקרה בו ניתן להקיף".

אך הסיפור לא הסתיים בכך, שכן ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) מיהר לפנות לנשיא הטכניון וטען שדברי הרב הם עבירת הסתה לגזענות ויש לפטרו מתפקידו. "מדובר בהתבטאויות שיש בהן הסתה ברורה לגזענות בניגוד לחוק", טען חבר הכנסת.

ובתוך כל המהומה הופצה בדיוק היום (שלישי) גם הודעתה של הרבנות הראשית שקוראת לבתי מלון בירושלים להימנע מלהציב עצי אשוח לקראת חג המולד. הרבנים הראשיים גם ביקשו מבעלי המלונות להימנע מקיום מסיבות לרגל סיום השנה, זאת למרות שייתכן שבשל כך הם יחוו הפסדים כספיים וירידה בתיירות.

תגיות:עץ אשוחטכניון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה