חדשות בארץ

הנס של ליה: בלעה 14 מגנטים וניצלה

ליה בת השלוש ביקשה להשתעשע עם שרשרת מגנטים שקיבלה בגן, אך בטעות בלעה אותה. הסיפור הסתיים בבית החולים, בהצלה של הרגע האחרון

ד"ר סילברמינץ והשרשרתד"ר סילברמינץ והשרשרת
אא

נס גדול אירע לליה בת השלוש המתגוררת באזור השרון, כאשר שרשרת עם 14 מגנטים חולצה מקיבתה.

הכל התחיל כאשר ליה חזרה ביום שישי האחרון מגן הילדים, עם שרשרת שקיבלה מחברה בגן. אמה סיפרה: "ישבתי עם בעלי במטבח ופתאום ליה באה אלינו ואמרה: 'בלעתי, בלעתי'. ראיתי שמדובר בשרשרת כדורים שמכילה מגנטים והבנתי מיד שהסיטואציה מסוכנת מאוד".

האם נקטה בכל אמצעי הזהירות הנדרשים: בתוך שלוש דקות היא כבר הייתה עם הבת ברכב, בדרך לבית החולים, ובינתיים יצרה קשר עם המרכז לרעלים וכן עם רופא המשפחה. על פי הצילום הראשוני שנעשה בבית החולים, היה נראה שהילדה בלעה שבעה מגנטים (כנראה מכיוון שהמגנטים נדבקו זה לזה), למרות שבפועל הייתה הכמות כפולה – 14 מגנטים. לאחר בדיקת הילדה הוחלט לשחררה לביתה, כאשר הרופאים מציינים שעליה לאכול ולשתות הרבה, והשרשרת תצא מהגוף בדרך טבעית. האם הוסיפה וסיפרה כי הרופאים הזהירו אותה שאם ייראו סימנים של הרעלה כמו כאבי בטן יהיה עליהם לחזור מיד לבית החולים.

למרות הכל, האם לא הייתה רגועה, ולכן, לאחר השחרור היא החליטה לקחת את ליה לבדיקה במרכז שניידר, שם הרופאה התורנית התעקשה שרופא גסטרו יבדוק את ליה ויאבחן אותה. רופא בכיר במכון לגסטרואנטרולוגיה בשם ד"ר ארי סילברמינץ, הרדים את הילדה כדי לערוך לה בדיקה מיוחדת של הקיבה באמצעות סיב אופטי (בדיקת גסטרוסקופיה). במהלך הבדיקה התגלו המגנטים, ואף נשלפו בפעולה זהירה ועדינה. לאחר מכן שוחררה ליה לביתה, ללא צורך בניתוח.

רק לאחר מכן הבהיר הרופא לבני המשפחה את חומרת העניין. הוא ציין כי מאחר שהיה מדובר בשרשרת מגנטים, הייתה סכנה שהכוח המגנטי יגרום לכך שאספקת הדם למעי תיפגע, ובעקבות כך היה עלול להתפתח נמק ואף לגרום לכריתת האיבר חלילה. הוא גם ציין: "בליעת גופים זרים על ידי ילדים קטנים היא לצערנו תופעה נפוצה. בליעה של מגנטים, במיוחד מגנטי אדמה שהינם מגנטים חזקים ביותר מסוכנת במיוחד ועלולה להעמיד את חיי הילד בסכנה".

תגיות:נסחנק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה