מעניין

מייבשים כביסה בבית? זו הסיבה שכדאי לכם להפסיק עם זה

מחקר חדש שנעשה במרכז 'אספרגילוסיס' הלאומי במנצ'סטר, בדק ומצא כמה וכמה סיבות טובות לשאלה - מדוע לא כדאי לייבש בבית את הכביסות שלנו

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

מחקר חדש שנעשה במרכז 'אספרגילוסיס' הלאומי במנצ'סטר, בדק ומצא כמה וכמה סיבות טובות לשאלה מדוע לא כדאי לייבש דווקא בבית את הכביסות שלנו.

פרופ' דיוויד דאנינג, מוביל המחקר, פרסם אזהרה לציבור ממנהג 'נוח' זה, בתואנה כי ייבוש כביסה בבית, גורמת לעליית הלחות ב-30% - דבר שיוצר קרקע פורייה ואידיאלית לגידול נבגי עובש, ובכללם אספרגילוס. שאיפה של הנבג האחרון, עלולה לגרום למחלות ריאה, אסטמה, בעיות בסינוסים ולעתים אף לנזק בלתי הפיך.

"רובנו מחוסנים לפטריות שגדלות בתנאי לחות כאלה, והמערכת הפנימית שלנו מספיק חזקה כדי להילחם בזיהומים", אמר פרופ' דאנינג. "אבל אנשים עם מערכת חיסונית חלשה כמו חולי אסטמה, חולי סרטן שעוברים כימותרפיה, חולי איידס ואנשים בעלי בעיות בריאות שונות שנחשפים לפטריות כאלה, פשוט עלולים לפתח אספרגילוס ריאתי".

במקרה כזה, לדברי פרופ' דאנינג, האספרגילוס עשוי להיות קטלני ולפגוע בסינוסים ובריאות בצורה בלתי הפיכה. "לכן, העצה שלי היא לייבש כביסה בחוץ או במייבש, גם אם זה פחות נוח. הבריאות שלכם חשובה הרבה יותר, וחשוב שתקפידו על הכללים כדי לשמור על בריאותכם ובטיחותכם", אמר.

תגיות:כביסהבריאותייבוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה