חדשות בארץ

יום קשה ועצוב: תושבי עמונה חתמו על המתווה ויתפנו מרצון

תושבי עמונה יתפנו ככל הנראה בשקט, לאחר שקיבלו עליהם את המתווה החדש שסוכם עליו לפינוי.  ראש המועצה האזורית: "מדובר ברע במיעוטו"

עמונה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)עמונה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, התייחס אמש (ראשון) להחלטת תושבי עמונה לקבל את המתווה שהוצג להם על ידי ראש הממשלה. "בעקבות מה שקרה היום אני חושב שנחסך לעם ישראל הרבה כאב, הרבה חילול ה'", ציין המפכ"ל. "הסיעתא דשמיא הזו הביאה מספיק אנשים לקבל החלטות טובות על מנת שהעם הזה באמת ישמור על המרקם העדין בתוכו", הוסיף המפכ"ל ורמז להחלטתם של אנשי עמונה.

אתמול, בתום שעות ארוכות של דיונים, חתמו תושבי עמונה על המתווה החדש, אותו גיבשו ראש הממשלה נתניהו, שר החינוך בנט, ראש המועצה האזורית יוסי דגן, יחד עם חלק מתושבי עמונה.

על פי המתווה, 24 משפחות מתוך 41 הקיימות ביישוב, יוכלו להישאר על ההר ויעברו למבנים חלופיים שייבנו במרחק קצר מהמקום שבו הם עומדים כיום. בתמורה, התושבים יעברו לשם בהסכמה. במקביל, המדינה תבקש מבג". דחייה של חודש בפינוי המיועד, במטרה להקים את המבנים החדשים.

החלטת התושבים לא היתה קלה, והיא התקבלה לאחר שעות של דיונים וויכוחים. התושבים הצביעו כיחידים ולא כמשפחות, ורוב מכריע תמך במתווה החדש: 45 תומכים לעומת 25 מתנגדים. בתום הישיבה, היתה האווירה בקרב התושבים קשה מאוד, כאשר הם מודעים לכך שכעת נחתם גורלו של היישוב הנוכחי והפינוי יתבצע בקרוב מאוד.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שתיווך במתווה עמונה, מסר לאחר החלטת התושבים, כי "זה יום קשה ועצוב. אני סבור שמתוך העוול הנורא שנעשה לתושבי עמונה, שלא היה קורה לבדואים בנגב או לאף אוכלוסייה אחרת במדינת ישראל, ההחלטה שהתקבלה היא נכונה ובבחינת הרע במיעוטו. מעתה העיניים מופנות לראש הממשלה, ואנחנו מאמינים ומקווים שראש שהממשלה יעמוד בחלקו בסיכום".

למרות חתימתם של תושבי עמונה על ההסכם החדש, עדיין חוששים במשטרה מפני מאבק של פעילי ימין קיצוניים ושל בני נוער הנמצאים במקום. בשל כך, המשטרה נערכת בכל מקרה לאפשרות של פינוי אלים.

תגיות:עמונהמתווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה