חדשות בעולם

מרגש: מלך מרוקו חנך שוב את בית הכנסת העתיק בקזבלנקה

מלך מרוקו סידי מוחמד השישי, הורה לשפץ את בית הכנסת העתיק בקזבלנקה, והתברך מפי חברי הקהילה היהודית לשלומו ולהצלחתו

מלך מרוקו בזמן הטקס (צילום: פייסבוק)מלך מרוקו בזמן הטקס (צילום: פייסבוק)
אא

מעמד מרגש נרשם השבוע בקרב הקהילה היהודית בקזבלנקה, מרוקו, כאשר המלך סידי מוחמד השישי התכבד במעמד חנוכת הבית, בבית הכנסת המקומי 'צלאת אטדגי'.

מדובר בבית כנסת עתיק שבמשך 50 שנה הוחזק על ידי בני משפחה אחת – משפחת אטדגי (ומכאן גם שמו) אלא שברבות השנים, כשמספר המתפללים בו הלך והצטמצטם ולא היה מי שישקיע כספים בשיפוץ המבנה המט לנפול - בית הכנסת נסגר.

מלך מרוקו התגייס לטובת שיפוץ המבנה, במסגרת סדרת שיפוצים של מבנים עתיקים בעיר. בינתיים לבשו הקירות טיח חדש ואת הצבעים המקוריים שלהם, אך המלך לא הסתפק בזה אלא הורה לשפץ גם את הריהוט המקורי ואת חצר בית הכנסת.

את מבואת בית הכנסת מקשטות כעת תמונות מקוריות מחיי היהודים בימים עברו, ובביקורו קיבל המלך הסבר מפורט הן על התמונות והן על תשמישי הקדושה שנמצאים במקום. בני הקהילה היהודית, שנהנים מחופש דת מלא ומתמיכה והגנה מבית המלוכה – ברכו את המלך ואף התפללו לשלום יושבי בית המלוכה, ביניהם יורש העצר מולאי ראשיד. בהתנהגותו זו כלפי היהודים, המלך בעצם ממשיך את מורשת סבו מוחמד החמישי, שהיה ידיד טוב של היהודים, ואף דאג להציל רבים מהם בזמן השואה.

קהילה גדולה של יהודים חיה כיום בקזבלנקה, ומתחזקת את שלל המוסדות היהודיים כגון בתי כנסת, בית ספר יהודי, סופרמרקט כשר למהדרין, מוזיאון יהודי ועוד.

תגיות:בית כנסתיהודיםחנוכת ביתמלך מרוקו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה