חדשות בארץ

שודדים פלסטינים חיללו מערות קבורה: "חיפשנו אוצרות"

חוליית שודדים פלסטינים נלכדה כאשר חיללה מערות קבורה בחיפוש אחר אוצרות עתיקים. ומה צפוי להיות עונשם?

(תמונת אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(תמונת אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

חוליית שודדים פלסטינים נתפסה בשבוע האחרון, כאשר היא חופרת בתוך מערות קבורה עתיקות וגורמת לחילול הקברים. בתוך כך נגרם גם נזק רב לשכבות הארכיאולוגיות במקום.

החשודים שנתפסו – שלושה במספר, הם ערבים, תושבי  הכפר טורעאן. את החפירות הם ביצעו באתר כפר משכנא – אתר הסמוך לצומת גולני שבגליל התחתון. במהלך עבודתם הם נתפסו על חם על ידי פקחי היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות בסיוע שוטרי מג"ב.

ניר דיסטלפלד, פקח היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, הסביר: "הסיבה ששודדים מנסים לפרוץ למערות הקבורה, היא מכיוון שמצויים בתוכן לעתים חפצים ששימשו בטקסי הקבורה. היום חפצים אלו מבוקשים בשוק העתיקות. חוליות השודדים מחפשות בקברים את החפצים האלו שנמצאים שלמים ממש כמו ביום שהונחו שם, מאחר שהיו מוגנים בתוך הקבר במשך מאות ואלפי שנים. הנורא הוא שבשביל בצע כסף, השודדים הורסים את ההיסטוריה של כולנו ומוחקים חלקים בפאזל הארכיאולוגי של הארץ".

לגבי האזור שבו נתפסו השודדים הוא ציין: "חורבת משכנה הייתה כפר יהודי בתקופה הרומית. היישוב משכנא מוזכר בתלמוד הירושלמי ככפר יהודי שנמצא בחצי הדרך בין ציפורי וטבריה".

לעת עתה שלושת חברי החוליה עוכבו בתחנת המשטרה, נחקרו ושוחררו בערבות. דיסטלפלד הדגיש:  "התיק יועבר לתביעה להכנת כתב אישום. העונש על חפירה ללא רישיון הוא עד שלוש שנות מאסר, ועל פגיעה בעתיקות עד חמש שנות מאסר".

תגיות:שודדיםעתיקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה