חדשות בארץ

מרגש: הלל יונתן נושם בכוחות עצמו ומחייך לאחר 3 חודשי הנשמה

"עברנו תקופה קשה עם רגעי משבר אך אופטימית בעזרת הקדוש ברוך הוא", מספרת אמו של הלל יונתן. "מדובר בנס חנוכה של ממש"

ד"ר מיכאל צ’יגרינסקי לטיפול נמרץ ילדים עם הלל יונתן ואביו (צילום: בית חולים קפלן)ד"ר מיכאל צ’יגרינסקי לטיפול נמרץ ילדים עם הלל יונתן ואביו (צילום: בית חולים קפלן)
אא

התינוק הלל יונתן טובים מהמושב נחלה בשפלה נולד בבית החולים קפלן בניתוח קיסרי חירום לפני שלושה חודשים. לאחר הלידה זיהו הרופאים כי התינוק, שנולד ללא דופק וללא נשימה, סובל מבעיה מורכבת מאוד בלב ובכבד, שגרמה לאחר הלידה לאי ספיקה רב מערכתית.

שלושה חודשים הונשם הלל יונתן ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, ובחסדי שמים גלויים הוא התאושש באופן מפתיע. בימים האחרונים השתחרר הלל יונתן לביתו, לחגוג עם משפחתו את הדלקת הנר הראשון של חנוכה.

"במשך שלושה חודשים היה הלל יונתן מונשם באופן מלאכותי", מספרת אמו, נטע. "הסבירו לנו כי הילד נולד עם בעיה לבבית מורכבת ביותר ויש סיכון ממשי לחייו. הוא הועבר למחלקת פגים ולאחר מכן היה מונשם שלושה חודשים ביחידה לטיפול נמרץ".

"הצוות של טיפול נמרץ הוא כמו משפחה שלי", דומעת נטע. "ברוך השם הילד שלי בחיים. אני רוצה להודות לד"ר שפירו, מנהל טיפול נמרץ, ולכל הצוות הרפואי, מתמחים, אחיות, הצוות התומך והעובדת הסוציאלית שהקלה עם ההתמודדות היומיומית. הם לא זזו ממנו לרגע ושמרו על אופטימיות וחיוך. הם עשו כל שביכולתם כדי להציל את הילד".

ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בביה"ח קפלן, אומר כי מדובר בנס חנוכה של ממש. "התינוק נולד עם מומים מולדים שהביאו תוך זמן קצר ביותר לאי ספיקת לב ואי ספיקה רב - מערכתית. מדובר בבעיות נדירות שהצריכו שיתוף פעולה של מומחים מתחומים שונים, כגון טיפול ביילוד, קרדיולוגיה ילדים, כירורגיה ילדים, טיפול נמרץ ילדים ועוד.

ד"ר שפירו מוסיף ומסביר כי "התינוק הונשם תקופה ארוכה מאוד של שלושה חודשים והצוות הרפואי השתמש בתרופות נדירות כדי לשפר את מצב הלב ואספקת הדם למערכות החיוניות".

בשל הבעיה בכבד, עבר הלל יונתן ניתוח מורכב שהציל את חייו: ד"ר בוריס אורקין, מנהל היחידה לכירורגיה ילדים, ניתח את התינוק והציל את הכבד ע"י שחזור של ניקוז המרה. "לאחריו ראינו איך מצבו של יונתן משתפר מיום ליום, בשיתוף מלא עם ההורים המקסימים שסמכו עלינו לאורך כל הדרך", ציין ד"ר שפירו.

"ברגע שאמרו שיונתן משתחרר הביתה היינו כל כך מאושרים", סיפרה נטע אמו של יונתן, "עברנו תקופה קשה עם רגעי משבר אך אופטימית בעזרת הקדוש ברוך הוא והרופאים הנהדרים, ממש 'המלאכים בלבן'. בימים הקרובים יעבור הלל יונתן ברית מילה. חג החנוכה הקרוב הוא מאושר במיוחד עבורנו". 

תגיות:נסתינוקקפלן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה