חדשות יהדות

מבהיל: יותר מ-100 חרקים ב-5 אריזות ירקות

משגיח כשרות שביצע בדיקה לאריזות שמיר בכשרות מהודרת, נחרד לגלות יותר מ-100 חרקים בחמש שקיות. "גם אחרי השרייה ושטיפה נמצאו חרקים"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מקפידים לקנות רק ירקות עלים המיוצרים בגידול מיוחד? אשריכם, אך מסתבר שגם ירקות כאלו מוכרחים לבדוק היטב-היטב. הרב יוסף דורפמן, משגיח כשרות המעניק כשרות למפעלים שונים, ביצע היום (שני) בדיקה לאריזות של עלי שמיר וגילה למרבה החרדה יותר מ-100 חרקים בתוך חמש שקיות קטנות של שמיר בגידול מיוחד, בכשרות מהודרת של בד"צ.

בשיחה שהעניק לאתר 'חרדים 10' הוא סיפר על כך שהוא מקיים בדיקות כאלו לעתים קרובות, אך ממצאים כה חמורים לא זכורים לו מזה זמן רב. המסקנה היא, לדבריו, שיש לקנות ירקות עלים אך ורק בכשרויות הטובות ביותר, אבל גם אז חשוב ביותר להשרות בסבון ולשטוף היטב כל עלה ועלה. עם זאת, הוא הדגיש כי לתוצאות שהוא ראה היום לא תעזור גם השטיפה, שכן הנגיעות היא גדולה.

"החרקים שאני גיליתי הם זחלי תריפס וכינמות עלה שאינם יורדים בקלות. אני עצמי ניסיתי להשרות את העלים ולשטוף, אבל גם אחרי ארבע פעמים של השרייה ושטיפה נמצאו עדיין חרקים, ואלו חרקים שנחשבים לבעייתיים מאוד".

הרב דורפמן הדגיש כי גם בירקות מגידול מיוחד עלולים להימצא חרקים, אבל מדובר בכמות חרקים קטנה מאוד – עד חמישה חרקים שיורדים בשטיפה בראש חסה, זאת לעומת ירק רגיל שעלולים להיות בו עשרות ואפילו מאות חרקים בראש חסה.

תגיות:חרקיםכשרותשמיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה