חדשות יהדות

הסמכות הדתית של מערכת הביטחון: הגאון רבי יעקב עטיה זצ"ל

הרב יעקב עטיה זצ"ל, מחולל המהפכה בבת יום ומקים עולה של תורה, נפטר במהלך השבת בגיל 94

הרב יעקב עטיה ז’’ל (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)הרב יעקב עטיה ז’’ל (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)
אא

במהלך השבת נפטר בבית החולים 'מעיני הישועה' הרב יעקב עטיה זצ"ל, ראש מוסדות 'ישועות יעקב' בבת ים ורב העדה הלבנונית, והוא בן 94 בפטירתו.

הגאון רבי יעקב עטיה זצ"ל נלקח לבית עולמו במהלך השבת, כשהוא בן 94 בפטירתו.

הגר"י עטייה נולד בסוריה, לאביו רבי רפאל שהיה מנכבדי עירו. הגר"י עלה והתעלה במעלות התורה והיראה בכל כוחו.

לפני 32 שנה, בהיותו בן למעלה מ-60, עלה לארץ הקודש והתיישב בעיר בת ים. כאשר נוכח לדאבונו לראות כי רבים מבני המקום אינם מעניקים חינוך יהודי תורני לילדיהם, והתקשה לשאת את מראה העזובה והשממה הרוחנית של תושבי המקום.

בשל כך, החל הגר"י עטיה מיד בהקמת מוסדות 'ישועות יעקב'. במסירות נפש הקים מוסדות תורה וחינוך לאלפי הילדים שדרו בעיר, ללא כל עזרה מגורמי הממשל והעירייה.

תלמוד התורה שהקים, שהיה התלמוד תורה התורני הראשון בעיר, הוקם בתחילה במקלטים עזובים. לאחר מכן, הקים אף בית ספר לבנות, ובמוסדות המפוארים שהקים לומדים כיום למעלה מ-1500 תלמידים. הגר"י הקים מגדלור לתורה בעירו, ובה מסר שיעורי תורה לאורך כל היום, כאשר רבים מתקרבים לתורה ולמצוות עקב השתתפותם בשיעורים.

הגר"י עטיה היה גדול בגמילות חסדים. ובעיקר בקרב עדות הלבנונים והחלאבים שהגיעו אליו מכל רחבי הארץ. כספי צדקה רבים עברו דרכו, והוא דאג להשתמש בסכומים אלו ביושר להקמת מוסדות תורה וחסד, ולהפרחת מוסדותיו שנועדו למטרה אחת – לחנך אלפי ילדים וילדות ולקרבם לתורה ולמצוות.

העיתונאי ניר דבורי מערוץ 2 ציין כי הרב עטיה לא היה רק סמכות דתית וגם מערכת הביטחון נעזרה בשירותיו. לדבריו של דבורץ, "הרב לא היה זר לאנשי המוסד".

בש"ס ספדו אחר לכתו ומסרו כי "התנועה ובראשה מועצת חכמי התורה, יו"ר התנועה אריה דרעי ונציגיה, מבכים מרה את הסתלקותו של האי גברא רבה, מקים עולה של תורה, הגאון הצדיק הישיש רבי יעקב עטיה זצ"ל, ראש מוסדות ישועות יעקב בבת ים וממחוללי מהפכת החינוך והתשובה בעיר".

עוד אמרו כי היה חביבו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל שהעריכו מאד "על פעולותיו הברוכות בעיר בת ים, להביא את מהפכת החינוך הטהור לעיר. תנועת ש"ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול ומן השמים ננוחם".

הלווייתו של הגר"י עטיה זצ"ל התקיימה אמש בשעת לילה מאוחרת. מסע הלוויה יצא מבית מדרשו בעיר בת ים והמשיך לעבר הר המנוחות בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

תגיות:פטירההרב יעקב עטיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה