ונשמרתם

מעשנים ’סיגריה אחת ביום’ בלבד? אתם מוכרחים לקרוא את זה

לא פעם שומעים מאנשים שמעשנים, את המשפט הבא: "אל דאגה, אני מעשן רק סיגריה אחת ביום. זה בטח לא יכול להזיק'. אלא שמחקר חדש שוצע לאחרונה בקרב 290 אלף מעשנים - הראה כי ההפך הוא הנכון. גם עישון של סיגריה אחת ביום, הוא מסכן חיים וקטלני

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לא פעם שומעים מאנשים שמעשנים, את המשפט הבא: "אל דאגה, אני מעשן רק סיגריה אחת ביום. זה בטח לא יכול להזיק'. אלא שמחקר חדש שוצע לאחרונה בקרב 290 אלף מעשנים - הראה כי ההפך הוא הנכון. גם עישון של סיגריה אחת ביום, הוא מסכן חיים וקטלני.

אם גם אתם נמנים על אותם מעשנים שאינם מוחזקים כ'כבדים', אלא כאלה שמעשנים מקסימום 'סיגריה אחת ביום' - כדאי שתדעו: מחקר חדש שפורסם בכתב העת הרפואי JAMA, מעמיד דברים על דיוקם וטוען כי גם סיגריה אחת, שלכאורה לא מזיקה, היא קטלנית ביותר עבורכם.

290 אלף בני אדם - מעשנים ולא מעשנים, השתתפו במחקר - שנערך על ידי חוקרי המכון הלאומי לחקר הסרטן במרילנד, ארה"ב. גילאי הנחקרים היו בטווח של 59-82, ושיטת המחקר הייתה מילוי שאלונים על ידי אותם נחקרים. המחקר בדק ומצא כי אנשים שעישנו סיגריה אחת ליום, היו בקטגוריית סיכון גבוהה יותר (ב-65 אחוזים לערך) וכי הסיכוי שלהם למות פתאום כתוצאה מהתקף לב או שאר בעיות רפואיות - גדולים יותר מהסיכוי של אלו שלא עישנו מעולם.

עוד מצא המחקר כי יש קשר ישיר בין תמותה מוקדמת למאוחרת - אצל אנשים שמעשנים 'סיגריה אחת ביום' בלבד, לעומת אלו שלא מעשנים כלל. כמו כן, הסבירות ללקות בסרטן הריאות, אצל אנשים שמעשנים 'קלות' - היא גבוהה פי תשע מאלו שלא מעשנים בכלל. "עישון של עד 10 סיגריות ליום, גורם לסיכון למות מסרטן הריאות פי 12. ומגדיל את סיכויי התמותה משאר הסיבות, ב-87 אחוזים", טוענים החוקרים. "ולכן, המסר המרכזי של המחקר הזה הוא שאתם צריכים להפסיק לעשן, במקום לשכנע את עצמכם שאין שום דבר מזיק בלעשן 'רק סיגריה אחת' ביום".

תגיות:סיגריותמחקרעישוןסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה