חדשות בעולם

מזכ"ל האו"ם: "התנהלותו המופתית של ארגון זק"א משדרת מסר עוצמתי לעולם כולו"

השבוע הוכר ארגון זק"א כ'גוף מייעץ ומשקיף רשמי של האו"ם, ואירוע ההצדעה התקיים באלם בית הכנסת 'פארק איסט' שבמנהטן

מזכ"ל האו"ם (צילום: shutterstock)מזכ"ל האו"ם (צילום: shutterstock)
אא

השבוע נערך אירוע הצדעה מיוחד בבית הכנסת 'פארק איסט' שבמנהטן, לרגל קבלת מעמדו הרשמי של ארגון זק"א, כגוף מייעץ ומשקיף רשמי של האו"ם. 

כזכור, כבר ב-2005 הוכר זק"א באו"ם כ'ארגון בינלאומי', ובינואר השנה אושר הארגון כ'גוף מייעץ ומשקיף רשמי של האו"ם'. מעמד מכובד זה מעניק לארגון זק"א זכות להשתתף בדיונים הרשמיים בכל מוסדות האו״ם, כגוף מייעץ, ולהשפיע על השיח בוועדות השונות. במשך שלוש שנים ניסה הארגון להתקבל רשמית כחבר באו"ם, אך נדחה פעם אחר פעם בשח התנגדויות רבות של גורמים אנטי-ישראלים ומדינות עוינות לישראל החברות בועדה המאשרת. השנה, לאחר תהליך דיפלומטי שהוביל שגריר ישראל באו"ם דני דנון, בסיועה של השגרירה האמריקאית לאו"ם, סמנתה פאוור, אישרה ועדת ה-NGO של האו"ם את זק"א כ'גוף מייץעץ ומשקיף רשמי של האו"ם".

אירוע ההצדעה התקיים באולם בית הכנסת 'פארק איסט' שבמנהטן ניו יורק בהשתתפות הצמרת הדיפלומטית באו"ם: מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, שגרירת ארה"ב באו"ם סמנתה פאוור, שגריר ישראל באו"ם מדני דנון, רב בית הכנסת הרב ארתור שנייר, הרב צבי גלוק - מפקד זק"א ארה"ב, מתי גולדשטיין מפקד היחידה הבינלאומי של זק"א, דוד רוז אחראי על יחסי החוץ של זק"א, ואורחים נוספים.

בדברים שנשא מזכ"ל האו"ם אמר כי "זק"א הוכיחו באמצעות שיתופי פעולה עם פלסטינאים את הערך הרב של פעילות אנשים לאנשים, על מנת לקרב אנשים יחד גם בזמנים של חילוקי דעות מהותיים. מזכ"לות או"ם שמה לב שהמחויבות של זק"א לטיפול בכל הנפגעים, ללא הבדל של דת, גזע או מוצא משדרת מסר עוצמתי. האו"ם שמח על היותכם שותפים בפעילות ההומניטרית שלנו ובמאמצים הנרחבים להקטנת הסיכון לאסונות ולשיפור ההיערכות לטיפול באסונות".

שגרירת ארה"ב באו"ם, סמנטה פוואר, נשאה אף היא דברים. בכנות תיארה כיצד מתן ההכרה לזק"א נדחה שוב ושוב, רק מפני שהוא ארגון ישראלי. "מדינת ישראל לא מקבלת באו"ם יחס שווה למדינות אחרות. זק"א פועל לא רק בישראל, הוא מגיב ומסייע באסונות טבע או באסונות מעשה ידי אדם ברחבי העולם, כפי שעזרו וסייעו באסון התאומים בניו יורק ב-11 בספטמבר, או ברעידת האדמה בהאיטי ב-2010. עם זאת כאשר ארגון זק"א היה מועמד בשנת 2013 לקבלת מעמד של גוף מייעץ ומשקיף רשמי באו"ם – והסמכה זו נותנת להם את הזכות להשתתף בישיבות של האו"ם, להצביע, או להעלות נושאים חשובים בארגון האומות המאוחדות. הרי חמש פעמים נדחתה ההכרה בארגון זק"א. חמש פעמים התכנסו המדינות החברות בוועדה וחסמו את ההכרה בארגון זק"א".

הרב ארתור שנייר, רב בית הכנסת פארק איסט, אמר: "חסד הינו אחד מעמודי התווך הנעלים של היהדות, ומה שזק"א עושים זו חסד מוחלט. זהו כבוד גדול עבורי לארח את זק"א ואת נציגי האו"ם ולקבל את מגן האנושות של זק"א".

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב בירך על ההישג ואמר: "ההכרה בזק"א כגוף מייעץ ומשקיף רשמי של האו"ם מינפה לאין שיעור את פעילות החסד של זק"א ברחבי העולם". 

תגיות:ארגון זק"אזק"אמזכ"ל האו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה