חדשות בארץ

מקלב: "יש לחייב התקנת אמצעי התרעה על שכחת ילדים גם בכלי רכב פרטיים"

כאשר יחייב משרד התחבורה להתקין אמצעי התרעה למניעת שכחת ילדים ברכבים פרטיים, יוכלו יזמים לפתח אמצעים כאלה ולשווקם בעלות נמוכה

חבר כנסת אורי מקלב (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)חבר כנסת אורי מקלב (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

אתמול (שלישי) קיימה ועדת הכלכלה של הכנסת דיון להרחבת התקני הבטיחות הנדרשים ברכבי הסעות, ביניהם גם התקן המתריע מפני שכחת ילדים ברכבי הסעות.

במהלך הדיון, הצביע ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, על ההכרח בקביעת תקנות דומות גם בכלי רכב פרטיים, כדי להפחית מקרי שכחת ילדים ברכב הגורמים לאסונות רבים.

בשל העובדה כי קביעת התקנות שנידונו בוועדת הכלכלה מתייחסים לרכבי הסעות בלבד, ציין מקלב כי "מאז שרכבי הסעות התקינו את מערכות ההתרעה מפני שכחת ילדים, לא התרחשו ב"ה אסונות כאלה ברכבי הסעות, מה שמעיד על נחיצות התקנים דומים גם בכלי רכב פרטיים". מקלב הוסיף ואמר כי "לצערנו, יש גרירת רגלים של הרשויות בכל הקשור להתקני ההתרעה הללו ברכבים פרטיים".

יו"ר הועדה, ח"כ איתן כבל, הדגיש כי חובת התקנת מערכות התרעה בכלי רכב פרטיים חשובה לא פחות מרכבי הסעות. כבל הודיע כי יפעל ליישום חובה זו עד הקיץ.

לאחר מספר ישיבות שקיים מקלב בנושא, הודיעה מנכ"לית משרד התחבורה לרב מקלב על קביעת תקנה בנושא. "כעת צפוי משרד התחבורה לפרסם 'קול קורא' ליזמים שיפתחו התקני התרעה למניעת שכחת ילדים ברכבים פרטיים ולהגישם לאישור המשרד, ולאחר מכן יוכלו לייצר את ההתקנים הללו לציבור", אמר והסביר כי כדי להקטין את עלויות ההתקנים ולעודד יזמים לפתח התקנים, יש לקבוע תמריצים. "משרד התחבורה מעוניין להעניק תמריצים כלכליים למפתחים, אך לדעת היזמים – כדי להביא לעלויות סבירות של ההתקן, יש לחייב התקנת אמצעי התרעה כאלה ברכבים", הבהיר.

תגיות:אורי מקלברכבשכחת ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה