חדשות יהדות

רוצה להיגמל מתרבות הלייקים: גם אביתר בנאי עובר לטלפון כשר

אביתר בנאי, האמן המוכשר והאהוב, החליט לרכוש טלפון נייד כשר, במקום הסמארטפון בו השתמש עד היום. הסיבה: "רוצה להיגמל מתרבות הלייקים"

  • ה' כסלו התשע"ז
אביתר בנאי (צילום: פלאש 90)אביתר בנאי (צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר (שני) נחשף ב"ידיעות אחרונות" כי במהלך הופעתו של אביתר בנאי במועדון הברל'ה בקיבוץ להבות חביבה, סיפר האמן האהוב כי לאחר שנים ארוכות שבהן ליווה אותו הסמארטפון, הוא החליט להפסיק לחלוטין את השימוש בו ולרכוש טלפון נייד כשר למהדרין.

בנאי הסביר למשתתפים בהופעה כי "הפכנו למכורים של ממש וצריך לדעת להתנתק מזה ולשלוט בעצמינו", אמר בנאי להפתעת כולם. בנאי ציין כי הוא מקווה להיגמל, בין היתר, מהתמכרותו לבדיקת מספר הצפיות בשיריו, וכן מבדיקת הלייקים והשיתופים ברשתות החברתיות בכל רגע נתון.

אביתר בנאי (44), אמן מוכשר ואהוב, מתגורר בשכונת רמות בירושלים עם אשתו וחמשת ילדיו. בנאי מופיע בהופעות רבות ונערץ על ידי קהל מאזיניו, הוא הוציא אלבומים רבים, והוא מעביר שיעור שבועי בספר המוסר "מסילת ישרים" במסגרת ערב של ישיבת "אש קודש", שלוחת ישיבת רמת גן.

בראיון שהעניק בעבר להידברות, אמר בנאי כי "רגעי האושר שלי קשורים ליצירה, לתורה או לזוגיות. יש משהו בלימוד התורה שנותן לי, לא שמחה או צהלה, אלא את מנוחת הנפש. חוויה שבה אני מטפס מעל חיסרון, סוג של שלמות. כך גם ברגעים נפלאים של כתיבה ושל זוגיות - סוג של שלמות. גם בשבת יש רגעים כאלה. המשפחה מתכנסת יחד, כולם לבושים יפה ונקיים ורחוצים ליד השולחן".

אביתר התייחס ליום בו התחיל להניח כיפה. "מגיעים חברים, והם פתאום קולטים שאני מסתובב בבית עם כיפה. וזה היה מוזר. אנשים חושבים שהתחרפנת. בתחילת החזרה בתשובה יש תהליך קשה של לשחות נגד הזרם, ולקח לי זמן להגיד: 'בסדר, זו הבחירה שלי ואני הולך עם זה'. היום אני כבר הולך ברחוב בגאווה. זה מוזר: אני מסתובב עכשיו בתל אביב בלי להתבייש - בזמן שאפילו עם הלוק הישן, ה'חילוני', הייתי מפוחד עד העצם".

בנאי המשיך והתייחס לסדר יומו: "אני קם מוקדם לתפילה. שש בבוקר. קם לאט-לאט. לוקח לי עשר דקות לעשות שני מטר. בית כנסת, תפילה, חוזר לאשתי לפזר את החבר'ה, אני חברת הסעות של הילדים. משם הולך ללמוד בכולל בגבעת זאב, עם חבורה מקסימה של אנשים. בלימודים אני יודע לשתוק טוב. התורה זה מקום שאני יכול להרגיע מוטיבציות. אני יכול ללמוד עד 15:00-16:00 אחר הצהריים, בהתאם לעיסוקי המוזיקה. אחר כך הולך לנגן או לכתוב, יש לי סטודיו קטן. ומשם לבית ולמשפחה".

צפו בשיחה המרתקת שערכו אביתר בנאי והרב דן טיומקין עם הרב אורי זוהר, באדיבות אתר מענה:

תגיות:אביתר בנאיסמארטפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה