חדשות בארץ

הרב גרילק לג'ארד קושנר: "התרחק מהקונפליקט הישראלי פלסטיני"

הרב משה גרילק חולק בטורו השבועי בעיתון 'משפחה' עצות לחתנו היהודי של הנשיא טראמפ, ומדגיש: "אתה שליח ציבור של העם היהודי"

הרב משה גרילק (צילום: פלאש 90)הרב משה גרילק (צילום: פלאש 90)
אא

חשבתם שהעובדה שג'ארד קושנר – חתנו של הנשיא החדש דונלד טראמפ, נמצא עמוק בשלטון האמריקאי, היא ברכה עבור יהודי ארה"ב? אינכם היחידים. רבים דיברו לאחרונה על הזדמנות הפז של העם היהודי בכך שיש לו נציג כה קרוב לשלטון.

אולם, הרב משה גרילק, עורך עיתון 'משפחה', מעלה בטורו השבועי בעיתון זווית ראייה הפוכה ומעניינת. זאת מתוך הבנה כי קושנר הוא יהודי, ובשל כך, לכל מילה שהוא ישמיע תהיה השלכה על כל יהדות ארצות הברית, ואולי על כל יהדות העולם.

בטורו מבקש הרב גרילק לחלוק עצות לידידו ג'ארד קושנר. "עצה ראשונה", כך הוא כותב לו, "להתראיין כמה שפחות", והוא גם מסביר: "מכל ראיון תמים ביותר מסוגלים אשפי התקשורת המרושעים לעשות מטעמים שיכאיבו ביותר".

עצה נוספת שנותן הרב גרילק לחתן היהודי היא "להיות מה שפחות מעורב בפוליטיקה, הן הארצית והן הגלובלית". לדבריו, פעילותו בתחומים האלו חייבת להיות מאחורי הקלעים. אך לעומת זאת, במישור החברתי, בכל אותן יוזמות שהנשיא ירצה להוביל לרווחת החברה האמריקנית בכלכלה, בבריאות, בחינוך וכדומה - הפומביות לא תזיק, שכן מכל ההצלחות בתחומים אלה בסופו של דבר גם האנטישמים ייהנו.

"והעיקר", הוא ממליץ לו בחום – להתרחק כמטחווי קשת מן הרצון של חמיו להטיל עליו את התיק הבלתי פתיר של הקונפליקט הישראלי פלסטיני. "לא רק בגלל שהכישלון בו מובטח, כי אם בעיקר בגלל שאתה כיהודי תמצא את עצמך מהר מאוד כאויב של אחד הצדדים".

לסיום חותם הרב גרילק את עצותיו הידידותיות באיחולים לבביים: "אני מברך אותך שהשם יתברך ינחה אותך בדרך הנכונה, כי בעל כורחך הפכת לשליח ציבור".

תגיות:הרב משה גרילקג'ארד קושנר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה