חדשות בארץ

לאחר הסערה שעורר, ריבלין מתנצל: "השבת שומרת על העם היהודי"

"הפרהסיה היהודית ובמרכזה השבת - שמרה ושומרת על צביונה היהודי של מדינת ישראל ועל אחדות בין חלקי האומה והעם", אמר הנשיא הבוקר

ראובן ריבלין (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)ראובן ריבלין (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ההתנצלות לאחר האמירות המקוממות: בהודעה שפרסם הבוקר (חמישי) נשיא המדינה ראובן ריבלין הוא מתנצל על דבריו שאמר אמש. 

"בדבריי אמש ביקשתי להביע את דאגתי הכנה בדבר המחלוקות הקשות בנושאי דת ומדינה, מתוך כוונה להרבות שלום, אך לצערי הוחרף המתח ועל כך אני מצר ומצטער", מסר ריבלין בהודעתו.

"אמרתי בעבר ואומר שוב, יותר מששמרו ישראל על הסטאטוס קוו, שמר הסטאטוס קוו עליהם, עלינו. אני מאמין, כי ברמה הלאומית אסור לנו לפגוע בסטאטוס קוו שהוא יסוד מרכזי בעיצוב התפיסה הלאומית שלנו, בוודאי בנושא כמו חשיבותה של השבת בשמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית", הוסיף בהודעה.

"הפרהסיה היהודית ובמרכזה השבת - שמרה ושומרת על צביונה היהודי של מדינת ישראל ועל אחדות בין חלקי האומה והעם", הבהיר הנשיא את כוונתו. "בדבריי אתמול אמרתי דברים ברורים בדבר אופייה הדתי של מדינת ישראל, ועל כך שבמדינת ישראל לא ניתן להפריד בין הדת והאמונה שנשאו אותנו שנות דור לבין חיינו כיום. בדבריי, ביקשתי לשאול כיצד עלינו ליישב את המחלוקות הקשות בתוכנו במטרה להפחית את המתח ביניהן, מתוך דאגה כנה לשמירה על חוסנה של החברה הישראלית ומדינת ישראל".

ריבלין ניסה לתרץ את דבריו המקוממים אמש אודות כך שכל רשות מקומית תחליט אם לשמור על השבת: "אמרתי שבדיונים עתידיים, יש לשקול לעגן בהסכמה ובהידברות הסדרים שיאפשרו ביטוי וכבוד לאורחות החיים, כפי שהדבר כבר נעשה היום. כבר היום מגלה מדינת ישראל ובצדק כבוד ותמיכה משמעותיים בקהילות שונות וערבה לצרכיהן ובכך גאוותנו".

"אני חוזר ומצר על כך שדברי לא נוסחו ברגישות ובבהירות המספיקים, ומתפלל שנזכה להרבות שלום ואהבת חינם בינינו", מסיים הנשיא את התנצלותו.

אין זו הפעם הראשונה בה משמיע הנשיא ריבלין כי הוא תומך בדברים המנוגדים להלכה. בעבר, תמך הנשיא בחתונתם המעורבת של מחמוד ומורל, לאחר מכן תמך בדרישותיהם של הרפורמים, וכעת הוא משמיע דברים מקוממים אודות השבת. 

תגיות:ראובן ריבליןהעם היהודישבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה