חדשות בעולם

פרטים נוספים על התרסקות המטוס: "הטייס צעק שאנחנו מתרסקים"‎

הקלטה מצמררת חושפת את השיחה האחרונה בין המטוס הקולומביאני שהתרסק למגדל הפיקוח: "תעזרו לנו. אנחנו מתרסקים"

המטוס לאחר ההתרסקות (צילום מסך)המטוס לאחר ההתרסקות (צילום מסך)
אא

פרטים נוספים על התרסקות המטוס בקולומביה: מתברר כי המטוס סבל מכשל אלקטרוני חמור וממחסור בדלק. הפרטים עולים מהקלטות שדלפו, ובהן נשמעת השיחה האחרונה בין הטייס למגדל הפיקוח. בשיחתו האחרונה, נשמע הטייס מבקש שוב ושוב אישור לנחות בשל "קריסה מוחלטת של המערכות האלקטרוניות" ו"מחסור חמור בדלק". הטייס העביר למגדל הפיקוח את האיתות כי הגובה שלו הוא 2,743 מטר ואז נדם קולו ונותק הקשר עם הטיסה. 

ההקלטות שהגיעו לידי כלי התקשורת בקולומביה מאשרות את העדויות של חימנה סאנצ'ס, דיילת ששרדה את האסון, "הדבר היחיד שהוא אמר לי זה 'נגמר לנו הדלק. המטוס נכבה'", אמרה. 

עדות נוספת היא של חואן סבסטיאן אופגי, טייס משנה שהיה במטוס סמוך ושמע את קריאותיו הנואשות של קירורה. אופגי תיאר את קריאותיו הנואשות של הטייס, שמבקש אישור נחיתה בגלל שנגמר לו הדלק, ושזעק לעזרה לפני שהמטוס החל במהירות לאבד גובה. אופגי סיפר כי הטייס אמר שה-GPS לא עובד ואז צרח – "תעזרו לנו, אנחנו מתרסקים". 

"אני זוכר שאמרתי לעצמי 'תצליח, תצליח'", נזכר אופגי. "אז זה נגמר. הקול של האישה במגדל הפיקוח החל להיות שביר והיא נשמעה ממש רע. אנחנו במטוס התחלנו לבכות".

היעדר דלק קורה כשדלק לא זורם למנועים והם מפסיקים לעבוד. מצב זה נגרם בכמה מקרים: דליפת דלק, קיפאון פנימי של מערכת הדלק, כשל במשאבות דלק או טעות אנוש.

שתי הקופסאות השחורות שהיו על המטוס אותרו והועברו למומחים לניתוח המידע. בשל העובדה שהמטוס יוצר בבריטניה, חוקרים בריטים נשלחו לסייע בחקירה, שצפויה להימשך מספר חודשים. 

רק שישה מתוך 77 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס שרדו את ההתרסקות, והם מאושפזים בבתי החולים בדרגות פציעה שונות. 

תגיות:התרסקותמטוסברזיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה