חדשות בארץ

היום השלישי לשריפות: האש מתקרבת לשער הגיא

40 צוותי כיבוי נאבקים בלהבות. האש המתקרבת לשער הגיא ולנווה אילן. שריפת קוצים במודיעין גרמה לתושבים להסתגר בבתיהם

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

יום שלישי לגל השריפות: 40 צוותי כיבוי פועלים הבוקר (חמישי) בניסיון לבלום חזית אש גדולה שמתקדמת בחסות הרוחות העזות אל כיוון שער הגיא והיישוב נווה אילן. כביש 443 לכיוון ירושלים נחסם לתנועה למשך כשעה בצומת שילת בעקבות שריפת חורש. תושבים באזורים שונים במודיעין הונחו להסתגר בבתים בשל שריפת קוצים באזור.

21 צוותי כיבוי ו-55 מתנדבים נלחמו במהלך הלילה בלהבות הענק בתוך היער. הכבאים נאבקו בלהבות והגנו על חוות הר הרוח, נווה אילן, כביש 1, ומתקנים חיוניים של חברת חשמל, וחברת מקורות.

בתוך כך, הושגה הבוקר כוחות הכיבוי שליטה על השריפה שהשתוללה סמוך ליישוב טלמון שבבנימין. הכוחות מבצעים פעולות כיבוי סופיות ושני צוותים נשארו בשטח להשגחה ולמניעת התחדשות השריפה. היישוב הודיע הלילה כי רוב המשפחות שפונו מבתיהן חזרו אליהם, וכי הלימודים ביישוב יתקיימו בבוקר כסדרם.

שריפה חדשה פרצה הבוקר (חמישי) באזור קיבוץ הראל, ליד בית שמש, וצוותי כיבוי ומטוסים הוזנקו למקום.

בגילון שבמועצה האזורית משגב ניזוקו שני בתים - אך השריפה לא גרמה לנפגעים בנפש, והתושבים הורשו לחזור לבתיהם. בזכרון יעקב, שם השתוללה ביומיים האחרונים האש והביאה לנזק רב ברכוש, הושגה אמש שליטה על הלהבות.

על פי הנתונים שפורסמו אמש, 189 מהשריפות שהתרחשו ברחבי הארץ היו בשטחים פתוחים. טייסת הכיבוי ביצעה 107 גיחות במהלכן הוטלו 50 טון חומר מעכב בעירה וסך הכול ביצעו 75 שעות טיסה.

הלילה דווח כי נבדקת האפשרות שחייל המשרת במוצב נווה יאיר שבבנימין זרק סיגריה דולקת באזור, שייתכן והובילה לדליקה. צה"ל מתחקר את האירוע ומשתף פעולה עם כוחות הכבאות בנושא.

בתוך כך הורו השר גלעד ארדן והמפכ"ל רוני אלשיך לתגבר משמעותית את הנוכחות בשטחים הפתוחים, זאת על מנת לייצר הרתעה ויכולת גילוי מהירה של הצתות.

ראש הממשלה נתניהו אמר היום כי חלק מהשריפות הן תוצאה של הצתה, "יש סימנים גם להצתות טבעיות וגם להצתות אנוש. אבל ללא ספק התנאים של מזג האוויר מייצרים גם את האפשרות להכפלה ולהתפשטות של מה שהיה בעבר דבר קטן, הופך מייד לשריפה לא קטנה".

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי ישראל פונה למדינות שכנות לסיוע במטוסי כיבוי. "אני ביקשתי להגדיל מיד את בקשת המטוסים. אתם זוכרים שכבר היינו בסרט הזה לפני שש שנים, כשהעלנו כאן עשרות מטוסים. היום, מכיוון שיש לנו טייסת משלנו, כמובן הצורך פחות גדול, אבל יש צרכים מסוימים, אולי גם מספר מטוסים שאנחנו נבקש מהשכנות שלנו. חלק מהן כבר קיבלו סיוע מאיתנו, כך שאלו יחסי גומלין טבעיים".

נתניהו סיכם את דבריו, באמרו כי "אני חושב שחשוב שבמקומות שביטחון אזרחי ישראל מאותגר, שם צריך את ראש הממשלה, זה התפקיד הראשון, לפני כל דבר".

תגיות:שריפהשער הגיאהרי ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה