חדשות יהדות

הגר"ח קנייבסקי: "הפיגוע בהר נוף – מסימני דור שהמשיח בא בו"

במלאות שנתיים לפיגוע בבית הכנסת 'קהילת בני תורה' בהר נוף, נשאל מרן הגר"ח קנייבסקי מספר שאלות בנושא. התשובות - בפנים

(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

בימים אלו מציינים תושבי שכונת הר נוף הירושלמית שנתיים לפיגוע הקשה ששינה את פניה של שכונתם השלווה. הפיגוע התרחש בכ"ה בחשוון התשע"ה וגבה את חייהם של שישה: הרב משה טברסקי הי"ד, הרב אברהם גולדברג הי"ד, הרב קלמן לוין הי"ד, הרב אריה קופינסקי הי"ד והשוטר רס"מ זידאן סייף. בפיגוע נפצעו שבעה מתפללים נוספים שאחד מהם, הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד, נפטר מפצעיו כ-11 חודשים לאחר הפיגוע.

אחד ממתפללי בית הכנסת, שהיה במקום בשעת הטבח וניצל ברחמי שמים, פנה לאחרונה למרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי בשאלה הבאה: "האם אלו הנהרגים בהפתעה, בלי שהיה להם שום אפשרות להתנגד או להמיר את דתם חלילה, נחשבו שמתו מות קדושים על קידוש השם?" השואל הרחיב את השאלה והסביר את כוונתו: "או שרק אם מת כי לא רצה להתנצר או להתנהג כגוי - נחשב למת על קידוש השם?"

על כך השיב מרן הגר"ח קנייבסקי: "בוודאי שנחשבים לקדושים שמתו על קידוש השם. הטעם - כי הרגו אותם אך ורק כי הם יהודים מזרע ישראל".

המשיך הניצול ושאל שאלה נוספת בנוגע לבית הכנסת בו אירע הטבח: "האם בית הכנסת שבו נהרגו הקדושים, יש בו קדושה יתירה, או מעלה מיוחדת להתפלל שם, כי סוף סוף נעשה כאן איזה מעשה של קידוש השם?"

השיב מרן שר התורה: "בוודאי שבית הכנסת שבו נתקדש שם השם בכל העולם כולו, שראו כיצד יהודים נהרגים על שמו יתברך, נחשב מעולה יותר, שבו 'נתגדל ונתקדש שמיה רבה', ובוודאי יש בו מעלה מסוימת מצד זה יותר מבית כנסת אחר".

כאשר שמע מרן הגר"ח קנייבסקי על הפיגוע הקשה, נאנח ואמר: "הנה גם זה מסימני הסתר פנים שבדור והוא מסימני דור שמשיח בא, ה' יצילנו. אבינו מלכנו, נקום לעיננו נקמת דם עבדיך השפוך".

תגיות:הרב קנייבסקיהר נוףמשיחפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה