חדשות בארץ

שיא חדש ב’שיבא’: חרדית ילדה תשעה ילדים בניתוח קיסרי

שיא ישראלי חדש: מורה חרדית בת 38 ממודיעין עילית, ילדה בשבוע שעבר לידה בניתוח קיסרי, בפעם התשיעית(!)

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מורה חרדית בת 38 ממודיעין עילית, שברה בשבוע שעבר שיא ישראלי חדש בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, כאשר עברה ניתוח קיסרי – בפעם התשיעית(!).

הנתון המעניין הזה הופך למעניין יותר לאחר שמסברים את האוזן עם דבריו של ד"ר חיים יפה, רופא בבית החולים 'ביקור חולים' בירושלים.

בראיון שנעשה עמו בעיתון 'בשבע', כשנשאל ד"ר יפה מהם הסיכויים שאישה שעוברת ניתוח קיסרי פעם אחת, תעבור אותו בכל שאר הלידות שלה (כמו שאומרים 'פעם ניתוח – תמיד ניתוח') אמר: "אצלנו, בסביבות 90 אחוז מהנשים שעברו ניתוח קיסרי אחד, יולדות בלידה רגילה אחר כך".

הנוהג הרווח הוא להזהיר את ההריוניות שעוברות לידה בניתוח קיסרי חוזר, מפני הסכנות הטמונות בניתוח. אולם מנתוני מחקרים רבים שנעשו בנושא, עולה כי הסכנות אינן קשורות בהכרח למספר הניתוחים הקיסריים שאישה עוברת. במילים אחרות, הסכנות הן אותן סכנות בין אם עברתן ניתוח קיסרי אחד ובין אם זה הניתוח הקיסרי התשיעי.

לדברי ד"ר יפה, הרופאים מביאים בחשבון את הסיכוי שלידה קיסרית אחת תגרור אחריה לידות נוספות בניתוח קיסרי, ואינם מגבילים את מספר הניתוחים. "בסוף כל ניתוח, אנחנו  מסכמים לעצמנו ולאישה מה מצב הרחם. בדרך כלל, מספר הניתוחים הקיסריים המקסימלי שנשים עוברות הוא חמישה-שישה. שבעה או שמונה, זה די המקסימום שאני זוכר".

תגיות:לידההריוןניתוח קיסרישיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה