חדשות בארץ

אמו של אלאור אזריה התמוטטה באולם הדיונים

הבוקר מתקיים הדיון האחרון במשפטו של החייל אלאור אזריה, כאשר בעוד שלושה שבועות ייגזר פסק הדין

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

המשפט שטלטל את החברה הישראלית: בבית הדין הצבאי ביפו מתקיים הבוקר (רביעי) הדיון האחרון לפני הכרעת הדין במשפטו של החייל היורה אלאור אזריה.

דקות ספרות לאחר תחילת הדיון התמוטטה אמו של החייל, אושרה אזריה, ופונתה לבית החולים. לאחר מספר שעות היא חזרה וישבה לצידו של בנה.

במהלך הדיון, טען התובע הצבאי עו"ד נדב ויסמן כי "הנאשם שיקר והעליל על מפקדים", ותבע להאשים את החייל בהריגה. "לא מצאתי תקדים לזיכוי אדם שירה בבן אדם שנורה", אמר התובע. ''אני לא רואה תקדים אחד שבית משפט כלשהו בארץ או בעולם הכשיר ירי לראש ללא צורך. הנאשם מבקש לעצמו תקדים, חוק חדש - חוק אזריה. אני מבקש מכבודכם לקבוע כי הנאשם שיקר, שינה גרסאות, והעליל על מפקדים.

התובע הצבאי הוסיף, "אני טוען שאנחנו הוכחנו את אי החוקיות הברורה במעשיו של הנאשם. הנאשם טוען שהוא ביצע ירי לאור חשש מסכין וממטען - אלא שלא היה מטען והסכין הייתה רחוקה. ברור שהנאשם הרג מחבל לא מסוכן והוא מנסה לטעון להגנה עצמית".

"אם בית הדין היה מורה לי לסכם את כל התיק בדקה, הייתי מראה ראייה אחת - הסרט שמתעד את התנהגות הנאשם לאחר הירי. רואים את הנאשם ואת חבריו כאשר הם נושאים את גופת המחבל - והנאשם לא אומר שיש חשש למטען.

עו"ד בסר-גליק, אחד מסנגוריו של אזריה, אמר בסיכומי ההגנה שהגיש להרכב השופטים כי בתיק זה אין מנצחים, אלא רק מפסידים: "תיק זה, אשר לא היה אמור לבוא אל העולם, ואשר הגיע לממדיו בשל התבטאויות הבכירים, כולל שר הביטחון לשעבר בשלב ההתחלתי בשל הסרטון, הוא תיק שבו אין מנצחים אלא רק מפסידים: הצבא, אלאור ומשפחתו שנהרסה. ככל שבית הדין ישפוט על פי הראיות, אין אלטרנטיבה אחרת למעט זיכויו של אלאור".

עם סיום הדיון היום, יצא בית הדין לשלושה שבועות של דיונים, בסיומם יינתן פסק הדין.

תגיות:משפטאלאור אזריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה