חדשות בעולם

נתניהו שב ומורה לשרי הממשלה: "אין ליצור קשר עם סביבתו של טראמפ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב ומזכיר לשרי הממשלה כי אין ליצור קשר עם סביבתו של טראמפ ללא תיאום עם לשכת ראש הממשלה או השגרירות בוושינגטון

הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

הנחיה מלשכת ראש הממשלה שוגרה אתמול (שני) לשרים, לפיה אין ליצור קשר עם אי מי מסביבתו של טראמפ, מבלי לתאם זאת קודם עם לשכת ראש הממשלה או עם השגרירות בוושינגטון. דברים אלו באים לאחר הוראתו של נתניהו לשרים שלא להתראיין ושלא להתבטא בנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש מספר פעמים כי כל התבטאות עלולה לפגוע ביחסי וושינגטון וירושלים, כיוון שמדיניותו המדויקת של טראמפ אינה ברורה עדיין. הוא הדגיש שוב כי "אני מבקש מכל השרים וחברי הכנסת להמתין לכניסת הממשל החדש, ולגבש יחד אתו את המדיניות בערוצים מקובלים ושקטים, ולא בראיונות לתקשורת".

בתוך כך, נשיא ארה"ב הנבחר, דונאלד טראמפ, הציג הלילה (שלישי) בהודעה לתומכיו, את שורת הצעדים אותה הוא מתכונן ליישם מיד עם היכנסו לתפקיד הנשיאות. 

טראמפ הודיע כי בכוונתו לפעול ליישומם של הצעדים כבר בתקופה הקרובה. יחד עם זאת הדגיש, כי תוכניותיו בנושא ביטול רפורמת הבריאות 'אובמהקר' ובניית החומה על גבול מקסיקו יאלצו להידחות לפרק זמן. 

את התוכניות הבאות מבטיח טראמפ להוציא לפועל כבר במהלך שלושת החודשים הקרובים: ביטול מגבלות קיימות על הפקת אנרגיה בארה"ב; הקמת תוכנית להגנה על התשתיות הלאומיות מפני מתקפות סייבר ואחרות; בחינת ביטולם של ויזות הגירה הפוגעות במשרות מקומיות; סנקציות על עובדי ציבור שפרשו והפכו ללוביסטים, במיוחד עבור מדינות זרות; והפחתת רגולציות, כלומר: על כל רגולציה חדשה חובה לבטל שתיים ישנות.

טראמפ הסביר כי ביטול רפורמת הבריאות ובניית החומה טעונים את אישור הקונגרס והסנאט ורק לבסוף את אישור הנשיא. בכך הסביר את דחייתו בביצוע של שתיים מתוכניות הדגל שלו, עליהם דיבר רבות במהלך הקמפיין.

בתוך כך, במהלך הלילה כינס טראמפ עשרות עיתונאים אמריקניים בכירים לשיחה אודות תוכניות הממשל החדש. לתדהמתם של העיתונאים, במקום להציג את עיקרי מדיניותו החדשה, הוא טראמפ החל להתקיף אותם באופן חריף. טראמפ פנה לעורך הראשי של רשת CNN, ג'ף צוקר, והטיח בו: "אני שונא את הרשת שלכם. כולכם שקרנים ועליך להתבייש בעובדים שלך".

עיתונאי אחר, שנכח אף הוא בפגישה, סיפר כי "טראמפ חזר ואמר כל כמה דקות - אנחנו יושבים בחדר של שקרנים. הוא האשים כמעט כל גוף תקשורת בשקרים - ולגבי חלק מהכתבים דיבר ברמזים ברורים ואישיים". העיתונאים ההמומים ניסו להשחיל שאלות משלהם על מדיניות הממשל, אך לא נענו.

דובריו של טראמפ, מצדם, טענו כי הפגישה היתה מצויינת ונחשבת בעיניהם ל"הישג של ממש".

תגיות:שקריםעיתונאיםדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה