טהרת המשפחה

מצוות הטהרה כהוראות הפעלה

מצוות הטהרה לא ניתנו לנו לחינם. בורא העולם נתן לנו "הוראות הפעלה" לעולם שהוא עצמו יצר. האם נפסיד את האפשרויות שניתנו לנו, או נפעל על פי ההוראות ונמצה אותן?

התמונה באדיבות ארגון טהרת הביתהתמונה באדיבות ארגון טהרת הבית
אא

הקדוש ברוך הוא אוהב אותנו יותר מאתנו. הוא העניק באהבה מתנה נפלאה רק לנו, הבנות הנבחרות לעמו הנבחר. מתנתו מתאימה בצורה מושלמת לכל הווייתנו, גזורה למידותינו כמו אותן 'כותנות עור' שתפר הקדוש ברוך הוא לאדם ולחוה והן תאמו בדיוק רב את מידותיהם הגופניות. מתנה זו, מצוות הטהרה, מתאימה באופן נפלא לגופנו, לנפשנו, לאופיינו ולכל מהלך חיינו.

כל התהליכים המתרחשים בגופנו – לא רק שאינם סותרים את קיום המצווה, אלא הם מתאימים לה עד לאחרון הפרטים! ואישרו זאת בהתפעלות רופאים ומומחים רבים. המצווה מתאימה למצבנו הנפשי כנשים ומגנה עלינו מפני מחלות שונות. כמו כן המצווה מתאימה עד מאוד לבניית ביתנו ולשלום הבית, היא שומרת על החידוש, ועל כך נרחיב עוד בהמשך.

 

היוצר יכול לתת הוראות

מתאימה לנו מצוות הטהרה ואין בכך כל פלא, שהרי מי שיצר אותנו הוא אשר יכול לתת לנו את ההוראות המתאימות ביותר. רק יצרן מכונית, לדוגמא, יכול לתת את הוראות ההפעלה והשימוש של המוצר. רק הוא ימליץ מה טוב לאותו מוצר וממה עדיף להרחיקו ורק לו נציית ציות מוחלט!

מעבר לכך, כתוב: "הקדוש ברוך הוא אסתכל באוריתא וברא עלמא" (זוהר פרשת תרומה דף קסא ע"ב), השם ברא את העולם על פי התורה. כלומר, התורה היא מפת העולם. כאותו אדריכל המשקיע שעות, ימים ואף שנים לתכנון בניית וילת פאר או מלון רב קומות. הוא מתכנן כל פרט שיהיה יפה, קל וטוב ביותר. כאשר ייבנה הבניין הוא יהיה מושלם ופאר לעיניים.

כך גם בהקמת מפעל – הצלחתו תלויה בהיצמדות לתכנון המדויק שאנשי מקצוע הקדישו לו  ימים ולילות. וכך גם ארוחה מפוארת – היא תצליח אם צוות המטבח ייצמד לתכנון מדוקדק מראש, הכולל רישום עד הגרמים השוליים ביותר והצטיידות בכל פרטי הפרטים.

השם ברא את עולמו על פי תכנית מדוקדקת – על פי כל חלקי התורה. הוא התאים את העולם לתורה, ואמרו חכמינו ש-974 דורות לפני שברא אלוקים את העולם הוא דרש וחקר וצרף ובחן את כל דברי התורה, 248 פעמים כנגד 248 איברים (תנא דבי אליהו זוטא י).

לכן לא רק שהמצוות מתאימות לנו באופן מופלא אלא מעבר לכך: נוצרנו על פי התורה, התכנית האדריכלית של העולם, למטרות שהן על פי התורה. אם כן, כל מצוות התורה ודרך החיים שבה היא מדריכה אותנו – מושלמות ואידאליות בעבורנו.

 

למצותאתהכוחותהטמוניםבנו

מצוות הטהרה עוזרת לנו למצות את הכוחות הטמונים בנו ולהוציא לפועל את הפוטנציאל הגלום בתוכנו.

לכל רכב מוצמדות הוראות מיוחדות להפעלה כדי שבעל הרכב יוכל להשתמש בו באופן הנכון ביותר ולנצל את היכולות הטמונות בו. רק אדם הקורא בריכוז את הוראות השימוש ומתייחס אליהן ברצינות יכול ליהנות מן המקסימום שהרכב יציע לו, ליהנות מכל השכלולים שלו ולשמור עליו לאורך זמן.

אדם קנה מצלמה משוכללת אך התעצל לקרוא את הוראות השימוש. הוא ראה כי יש מתג לכיבוי ולהפעלת המכשיר והסתפק בזאת. כך עברו כמה שנים, כאשר המצלמה מנוצלת לשימוש פשוט: הפעלה, צילום וכיבוי.

יום אחד הגיע אליו ידיד המבין באלקטרוניקה. הידיד ראה את המצלמה וכולו נמלא התפעלות מן השכלולים שהמצלמה הזו מציעה למשתמש: קירוב והרחקת האובייקט, צילום בשחור-לבן, הוספת מסגרת או כיתוב, צילום אוטומטי ועוד שכלולים רבים ומעניינים.

כאשר ראה האדם את כל אלו, הוא נמלא בתחושת החמצה: 'מדוע התעצלתי לקרוא את ההוראות? הרי ההפסד כולו שלי!'

יהודים אנחנו. חלק אלוק ממעל בנו. זכינו לקבל את תורת הנצח שהיא אור לחיינו ומזור לנפשנו. היא תביא אותנו לחיי נצח. הבה נקרא ונציית להוראות כי הם אך לטובתנו הנצחית!

מה יקרה היא מצוות הטהרה! היא תזניק את ביתנו לגבהים של שלום בית, בריאות הגוף והנפש, היא תביאנו לקשר בל יינתק של אהבה, אחווה, שלום ורעות. כדי לזכות לכל אלו עלינו לקרוא את הוראות ההפעלה, ללמוד ולקיים את כל חלקי המצווה. רק אז נוכל לגלות את הכוחות הטמונים בנו, להוציאם מן הכוח אל הפועל ולהגיע עמם רחוק, רק כך נוכל למצות את מרב אוצרותינו החבויים בקרבינו.

 

כדילאלהחמיץ

יש בנו, עם הנשים, עָצמה. יש בנו כוחות אדירים. אך אם לא ננהג לפי הוראות היצרן, אנו עלולות להפסיד אותם. אם לא נקיים את המצוות המוטלות עלינו כהלכה ובשמחה, נחמיץ חלילה את ההזדמנות.

כאשר נבין את העומק והיופי שבמצוות מיוחדות אלו, עד כמה שמוחנו מסוגל לקלוט ולהכיל, כאשר נשתמש בהוראות היצרן, הקדוש ברוך הוא, אשר יצר אותנו ואת העולם כולו על פיהן – אז נצליח לחיות את החיים בטוהר ובשמחה אמתית; חיים מלאי תוכן והבנה וללא תחושת החמצה, חיים המספקים מענה מושלם לכל צורכי הגוף והנפש.

מתוך ספרה של הרבנית אסתר טולדנו, "שבילי טהרה". לרכישה הקליקו כאן

מח' מתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, או במייל mit@htv.co.il

תגיות:מקווהטהרת המשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה