לאישה

דיקלה: "הדת היא השורש שלי, זה הדבר היחיד ממנו אני נרגעת"

הזמרת דיקלה מספרת על המקום המכובד של היהדות בחייה: "התחושה שאני לא בוראת אלא רק נבראת מאוד מרגיעה. יש מישהו מעלי שמחליט וקובע"

דיקלה דורי הזמרת (צילום: יח"צ)דיקלה דורי הזמרת (צילום: יח"צ)
אא

אתמול (רביעי) העניקה הזמרת דיקלה ראיון לאתר ynet, וסיפרה על המקום המכובד של היהדות בחייה. "הדת היא השורש שלי", אמרה דיקלה. "זה הדבר היחיד שממנו אני נרגעת, שאני מכניסה את עצמי לאיזושהי מסגרת שאני לא במרכז שלה, ושיש מעליי משהו שמחליט וקובע".

עוד הוסיפה דיקלה והסבירה את דבריה: "התחושה שאני לא בוראת אלא רק נבראת מאוד מרגיעה. כשאתה לומד את זה ומתחבר, זה מאוד עוזר לך לשרוד, במיוחד חיים כמו שלי שהם מאוד סוערים".

בדבריה אלו מצטרפת הזמרת דיקלה למפורסמים רבים שמתקרבים ליהדות. כזכור, רק לאחרונה אמר אלירז שדה, יוצא 'האח הגדול' ומגיש ערוץ 20, כי "אני מאמין שיש תכלית לחיים שלי, לא הגיוני לחשוב שבאתי ל-80 שנה וזהו. חייב להיות העולם הבא". שדה הוסיף כי הוא "מאמין מאוד ומשתדל לעשות כמיטב יכולתי. אני משתדל ללכת לשיעור תורה אחת לשבוע, כשיש לי זמן. אני לא פה סתם ולא מגיע לי כלום, הכל בזכותו".

גם הזמרת קרן פלס הפתיעה את הגולשים, כשהודיעה שהיא מפסיקה לעבוד בשבת ומכה ביום הקדוש את האייפון. "הפסקתי לעבוד בשבת, ולרגל השנה החדשה אפילו קיבלתי על עצמי החלטה נוספת: עכשיו אני מפסיקה גם להיות מחוברת לאייפון בשבתות", כתבה פלס. "שמור אצלי מקום חמים למסורת. עוד מהימים שגרתי בבית הוריי ועשינו קידוש, אהבתי את הניגון היהודי. הדת שלי לא מאיימת עליי, להפך".

המוזיקאי אסף אמדורסקי הפתיע אף הוא את קהל מעריציו, כשסיפר על התקרבותו לדת. "אני לא מתבייש להפשיל שרוולים, לפתוח ספר קודש ולראות מה כתוב שם. כי אני לא יודע", אמר בראיון ל-ynet. בגילוי לב הוא המשיך: "אני מתבייש להגיד שאני לא מכיר את התורה. אני רוצה להכיר יותר, זה חשוב לי גם כיוצר וככותב, וכאדם שמתעסק בעברית - זה המקור של העברית. לא להכיר את המקורות, זה פשוט להיות מנותק מכל קונטקסט".

"אני מאמין שמדובר בהליך שכל אחד עושה בזמן שלו, אם מטעמים אינטלקטואליים או מטעמים רוחניים או מטעמים פרקטיים. הדרך מובילה אותך לשם, או הגיל או ההורות או הקרובים אליך", המשיך אמדורסקי וציין כי הוא שומר שבת. "אני מגביה כוס, מברך על היין והחלה ושומט כל מלאכה. אל תזמינו ממני הופעות בשבת", אמר.

תגיות:יהדותהתקרבות ליהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה