אמונה

כיצד הגיע הקנגורו לאוסטרליה?

כיצד הגיעו הקנגורו לאוסטרליה והפינגווין לאנטרקטיקה לאחר המבול?

אא

איתן שואל: "1. כידוע יבשות כמו אוסטרליה ואנטרקטיקה מופרדות מיבשות אחרות ומוקפות ים. התורה מספרת שתיבת נח נחה בהרי האררט שבטורקיה. אז כיצד הגיע משם הקנגורו עד לאוסטרליה והפינגווין עד לאנטרקטיקה? וכיצד הם ידעו לאן לנדוד?

2. כמו כן, במאמר שלך בהידברות ("שאלות ותשובות על תיבת נח והמבול") כתבת שנח הכניס לתיבה רק את שורשי המינים, ובעלי החיים התפצלו לכל המינים השונים לאחר המבול. אך קראתי שיש כיום למעלה מ-8 מיליון מינים של בעלי חיים בעולם, ותהליכים כאלו לוקחים הרבה מאוד זמן. כיצד הדבר ייתכן? תודה".

* * *

שלום איתן, ותודה על שאלותיך.

תחילה אזכיר את הראיות המדעיות למבול:

- צפייה בשטח כדור הארץ מעידה על אסונות טבע גדולים ועצומים שפקדו אותו בעברו. הממצאים החומריים מעידים על היכחדות המונית ופתאומית של מיליוני בעלי חיים, כמו גם יצירה אדירה של קניונים ותהומות במהלך הקטסטרופה הזו.

- קונכיות ושלדי דגים נמצאים בכל מקום בעולם, אפילו על ראשי הרי ההימליה והר האוורסט, במדבריות ובשלגים. זו עדות שאכן ים כיסה את היבשות והכחיד בדרכו את בעלי החיים.

- גם ההיסטוריה האנושית מעידה על המבול. התברר שכל התרבויות בעולם, אף המרוחקות ביותר זו מזו, מספרות סיפורים עתיקים על תיבת נח והמבול, למרות שלא היה ביניהם אף קשר תרבותי. עוד מעניין לציין שכל ההיסטוריה האנושית הכתובה והמתועדת של תרבויות העולם מגיעה רק עד 4300 שנה ולא יותר. בתקופה זו הופיעו לראשונה אימפריות ומדינות, ספרים וכתבים, ואין שושלות וספרי היסטוריה מלפני כן.

- וכמובן הראיה הגדולה ביותר נודעת מתוך אמיתותה של תורתנו הקדושה המבוססת ההתגלות האלוקית בפני כל עם ישראל. אנו בוטחים בלב שלם בתיעוד ההיסטורי הנאמן שאלוקים גילה לנו על ראשית האנושות והמבול.

וכעת לשאלותיך,

1. עולמנו מורכב ממספר לוחות שעל גביהם יושבים האוקיינוסים והיבשות, הנקראים בשם "הלוחות הטקטוניים". לוחות אלה נעים באיטיות כל הזמן, וכך היבשות מתרחקות זו מזו במשך אלפי שנים, תהליך הנקרא בשם "נדידת היבשות", ומתרחש עד היום הזה. תנועה פתאומית של הלוחות גורמת לרעידות אדמה וגלי צונמי קטלניים. התנועה של הלוחות עשויה להיות איטית או פתאומית כפי החלטתו של הבורא יתברך.

בתורה מסופר כי במהלך המבול "נבקעו כל מעיינות תהום רבה" (בראשית ז, יא), ניתן להבין זאת כבקיעה של הלוחות הטקטוניים שבתחתית הים, מה שיכול להסביר שתי תופעות: את תהליך נדידת היבשות מיבשה אחת בראשיתית, ואת יצירת המבול מתוך גלי צונמי אדירים אשר כיסו את כל היבשות למשך שנה שלמה, עד שהמים חזרו אל הים: "וישובו המים מעל הארץ הלוך ושוב, ויחסרו המים מקצה חמשים ומאת יום" (בראשית ח, ג).

היבשות מתרחקות זו מזו, ופירוש הדבר שבעבר הן היו קרובות יותר - והיה ביניהן מעבר רציף. עדות היסטורית לכך נמצא בעובדה שהאינדיאנים (הילידים האמריקנים) הגיעו ליבשת אמריקה למרות שלא היו להם ספינות, הם הלכו ברגל. בעבר אוסטרליה היתה קרובה יותר לאינדונזיה ויבשת אסיה, כך בני אדם נדדו ברגל עד לאוסטרליה (הילידים האוסטרלים). בני אדם הלכו ברגל, וכמותם, בעלי החיים נדדו לאחר המבול ליבשות השונות שהיו עדיין מחוברות בקצתן.

עד עצם היום הזה ניתן לראות במפות את השבילים המאפשרים מעבר בין היבשות. כל החוקרים מסכימים שבני אדם הגיעו ליבשות השונות ברגל באמצעות אותם שבילים. אך מאז היבשות המשיכו להתפצל במשך 4000 השנים הבאות. עצם העובדה שאנו רואים כיום את המעברים הצרים מוכיחה שבעבר השבילים הללו היו גדולים יותר, והיבשות היו קרובות יותר. ההתפצלות הגדולה של היבשות התרחשה ככל הנראה במהלך המבול, כאשר נבקעו כל מעינות תהום רבה, והלוחות הטקטוניים נעו בפתאומיות, מאז ועד היום היבשות ממשיכות להתרחק זו מזו. הזוהר הקדוש כותב: "ארץ אחת ממש הוציאו המים, וממנה נתהוו ז' ארצות כדאמרן" (זוהר חדש, כרך א, פרשת בראשית, דף כא).

מאחר שהעולם הוא כדור, ניתן להראות כיצד היבשות איפשרו ביניהן מעבר רציף. כך לדוגמה, אם נביט היטב במפת העולם נראה כי ביבשת אסיה (הממוקמת בצד הימני של המפה) ניתן לעלות מעלה עד לסיביר שברוסיה, ומשם להמשיך בקו ישר עד לאלסקה (שנמצאת בצד השמאלי של המפה. קשה להאמין שכל מה שמפריד כיום בין רוסיה לאלסקה הוא רק 55 מייל של ים). מאלקסה ממשיכים לקנדה ויורדים לאמריקה. כך היה ניתן להגיע בעבר מאסיה אל יבשת אמריקה ברגל!

כמו כן, מסין היה ניתן לרדת לאיי הודו, ומאיי הודו לגינאה החדשה, ומשם ליבשת אוסטרליה.

באנטרקטיקה לא התיישבו מעולם בני אדם, אך נמצאים בה פינגוונים וחיות ים אחרות. ישנם עד היום שרידים של איים רצופים בין יבשת אמריקה הדרומית התחתית ביותר עד לאיי שטדלנד הדרומיים שביבשת אנטרקטיקה [המעבר של הפינגווינים ייראה כך: ארץ האש -> איי ג'ורג'יה הדרומית -> איי סנדביץ' הדרומיים -> איי אורקני הדרומיים -> איי שטלנד הדרומיים -> אנטרקטיקה]. המעבר בין האיים אינו גדול, ופינגווינים מסוגלים לעשות אותו בשחייה. נצפה כי פינגווינים קיסריים שוחים יותר מאלף מייל במשך חודש (כ-40 מייל ביום). פינגוונים אדליים נצפו שוחים כ-3000 מייל. מה גם שהמעבר בין היבשות היה גדול יותר בעבר, והקלו את נדידתם בין האיים. ראינו פעם נוספת כיצד המדע מגלה התאמה מלאה לתורה.

כשם שהחיות הגיעו לתיבה - כך הם נדדו מהתיבה לאזורים המתאימים להם. ניתן להסביר תהליך נדידה כאינסטינקט שהבורא טבע בכל בעלי חיים, אשר נודדים עד שהם מוצאים את סביבת המחייה הטובה ביותר עבורם (כך לדוגמה - דובים המשיכו לנדוד עד יבשת אמריקה, ונהפכו לדובי גריזלי, אך חלק מהדובים המשיכו לנדוד עד הקוטב הצפוני, והפכו לדובי קוטב). גמלים לעומת זאת נדדו לאזורים חמים יותר המתאימים למחייתם. תהליך הנדידה לא היה חייב להתבצע בשנה אחת, הוא גם יכל להארך מאות שנים.

2. כפי שהוסבר במאמרי, התפצלות של זנים שונים (או מינים) של בעלי חיים אינם נחשבים ל"אבולוציה", מאחר שהם משתמשים במאגר גנים קיים (לדוגמה, במאגר הגנים שלך יש כעת את הפוטנציאל להיות אפריקאי שחור-עור, וגם אירופאי לבן-עור). בזאב האפור נמצאים הגנים של כל סוגי הכלבים. מינים מתפצלים במהירות מדהימה אפילו בימינו. רק הבט בכל מאות מיני הכלבים שנוצרו במאתיים השנים האחרונות. 4000 שנה הם זמן ארוך דיו ליצירת עשרות אלפי זנים חדשים באקלימים השונים של כדור הארץ. סביבות מחייה שונות דורשות אדפטציה מהירה (אותו תהליך מהיר שנצפה בכלבים יכול לקרות גם בטבע - כאשר האקלים דורש זאת). ברירה מלאכותית אינה שונה מבחינה גנטית מברירה רגילה בטבע. אנו מוצאים זנים חדשים של פרפרים וחיות המופיעים ללא הרף בטבע, הם נוצרים ע"י תהליך הנדידה לאקלימים חדשים ודרישות הישרדותיות שונות. גם שינויים בין בני האדם השונים (אפריקאים, אסייתים, אירופאים וכו') נוצרו באלפי השנים האחרונות. נח יכל לקחת עמו רק את שורשי המינים, ולאחר יציאתם מהתיבה, השתנו לכל המינים שאנו רואים כיום בטבע.

הזכרת 8 מיליון סוגים של בעלי חיים, אך למעשה כל מיליוני המינים בטבע הם של חרקים וצמחים וחיידקים זעירים - שאכן משתנים ומתאימים לסביבות מחייה חדשות בזמן קצר ביותר. מנגד זאת ישנם רק 5500 מינים של יונקים בכל כדור הארץ; 6000 מינים שונים של זוחלים; 6000 מינים של דו-חיים; 10,000 מינים של ציפורים.

בכל כדור הארץ אין יותר מ-35 מחלקות של בעלי חיים שונים (Phylum), ולא יותר מ-1000 משפחות שונות של בעלי חיים (לדוגמה עכבישאים היא משפחה בפני עצמה, שכוללת בה את כל מיני העכבישים. כלביים היא משפחה שכוללת את כל מיני הכלבים). פירוש הדבר שנח היה צריך להכניס לתיבה בין 1000 ל-2000 יצורים בלבד, מספר שאינו גדול יותר מגן חיות ממוצע בימינו (ובהערכות גבוהות ביותר יש אומרים ש-16,000 חיות נכנסו לתיבה, בהתחשב בעובדה שרוב החיות בעולם הן למעשה קטנות). כך שהיו די והותר "שורשי מינים" בתיבה, כדי להביא למגוון בעלי החיים הנצפה כיום בטבע.

תגיות:שאלות באמונהקנגורואוסטרליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה