בריאות ותזונה

עצוב: תושבי ישראל במקום הראשון בעולם בצריכת סוכר

דוח של ה-OECD מעלה ממצאים מדאיגים: ישראל מובילה במקום הראשון בצריכת כמות הסוכר ליום לנפש

אא

ממצאים מדאיגים: דו"ח מיוחד של ה-OECD מצביע על כך שישראל ניצבת במקום הראשון בצריכת סוכר בעולם. על פי הדו"ח, הממוצע של צריכת הסוכר בישראל עומד על 170 גרם לנפש, לאחר מכן מלזיה עם כ-160 גרם לנפש, ברזיל עם 155 גרם לנפש, וארה"ב אפילו היא אחרינו - עם 142 גרם בממוצע לנפש ליום.

על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי, צריכת הסוכר לנפש ביום לא צריכה לעבור את השמונה כפיות ביום לגברים (32 גרם), ושש כפיות לנשים (24 גרם)

צריכת סוכר מוגזמת עלולה לגרום להשמנה, לכולסטרול גבוה ולסוכרת. נוסף למחלות אלו, עודף גלוקוז בדם גורם לכאבי ראש, מיגרנות, סחרחורות, דיכאון, התמכרות, נזקים ללבלב, פגיעה בראייה, הזדקנות מוקדמות ועוד.

בימים אלו מנסה משרד הבריאות לקדם מהלך של סימון מוצרים בהם יש כמות גדולה מידי של סוכר, על ידי מדבקות אדומות שיופיעו על המוצרים ויסמנו אותם כמוצר לא בריא. זאת בנוסף לסימון במקרה של עודף מלח וחומרים נוספים שיוגדרו מראש. כתגובה על יוזמה זו, הגיבו יצרני המזון כי מדובר במהלך גרוע, שיגרום לכך שכ-60% ממוצרי המזון בישראל יסומנו כ'לא בריאים'.

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב לממצאי הדו"ח: "אלו נתונים מדאיגים מאוד שדורשים נקיטת צעדים דרסטיים מתוך אחריות ציבורית. משרד הבריאות נחוש למגר את התופעה ולהביא לשינוי דרמטי בצריכת הסוכר במטרה לשמור על בריאות הציבור ולמנוע תחלואה". עוד הוסיף ליצמן כי "ועדת ההסדרה במזון שוקדת בימים אלה על מציאת פתרונות ישימים ואפקטיביים".

פרופ' ארדון רובינשטיין, יו"ר האגודה הישראלית לסוכרת, אמר: "צריכת סוכר של 170 גרם היא גבוהה מאוד ומחייבת לשנות את הרגלי התזונה". רובינשטיין ציין כי להערכתו, בשנים הקרובות תהיה ירידה בצריכת הסוכר: "כמו שהצליחו לצמצם באופן משמעותי את מספר המעשנים, ככה נצליח להפחית את הסוכר", אמר.

תגיות:סכרתמחלת סכרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה