טורים נשיים

שמירת נגיעה? זה לא בלתי אפשרי

איך יכול אדם שהורגל לפתיחות ולמתירנות של העולם החילוני, להתחיל לשמור נגיעה? מתברר שהחיים במרחק נגיעה יכולים להיות טובים ומספקים לא פחות, ואפילו יותר. שלטון הנפש על הגוף

אא

אחד הניסיונות הקשים ביותר לאדם שמתחזק וחוזר בתשובה, הוא שמירת נגיעה. אדם שמכיר את העולם החילוני, אדם שחי בעבר את החיים החילוניים וטעם את טעם התאווה, בטוח שחייו ללא מגע לא יהיו חיים. אכן, לא לחינם נאמר כי "במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד" – חילוני שטעם את טעם התאווה, ולמרות זאת מוותר עליה, קונה לעצמו גן עדן נצחי! כמי שכתבה במשך 6 שנים טור בנושאים כמו "החופש ליהנות" ו"תעשי מה שטוב לך וכיף לך", אני יכולה לומר לכם שבמקום שבו אני עומדת היום, אני שלמה הרבה יותר. "אבל זה צורך של הגוף", אומרים לי לא מעט אנשים, "איך אפשר לחיות בלי זה?" פעם גם אני חשבתי כך, וגם האמנתי בזה באמת... אבל היום אני מבינה את הנושא הזה קצת אחרת.

 

איך אפשר בלי?

ישנה תפיסה בעולם החילוני, שאומרת שאתה לא באמת מכיר אדם אם לא התחברת אליו גם ברמה הפיזית. המגע הפיזי כולו מתרחש במהירות רבה מאוד וללא עכבות, ובמקרים רבים, הקשר כולו גם נגמר באותה הצורה. בתחילת התשובה שלי חשבתי על זה. שאלתי את עצמי, כיצד באמת אפשר לוותר על העונג הצרוף הזה של קירבה אינטימית לאדם שאת אוהבת, אפילו אם את לא נשואה לו? התשובה הוכיחה לי שהדבר לא רק אפשרי, אלא עדיף פי כמה! ה' ברא אותנו באופן מסוים, ונתן לנו ספר הוראות מדויק אשר מורה לנו כיצד עלינו לנהוג על מנת להגיע למקסימום תועלת מגופנו, נשמתנו וחיינו בכלל.

בעבר נערך ניסוי מיוחד. החוקרים הגיעו לשני שבטים נידחים באפריקה, ונתנו להם במתנה מקרר עם ספר הוראות. אנשי השבט הראשון, ש"פגשו" מקרר בפעם הראשונה בחייהם, פתחו בהתלהבות את דלת המקרר, וראו בתוכו מדפים. הם שמחו על כך שיש להם סוף סוף מקום לאחסן בו דברים! הם לקחו מספר בדים, בהם נהגו להשתמש כבגדים, והניחו אותם על מדפי המקרר – וכך, למעשה, השתמשו במקרר כארון. אנשי השבט השני קבלו גם הם מקרר שלא ראו לפני כן מעולם. מנהיג השבט הגיע, והתחיל לפשפש בספר ההוראות. כך למד, שעליו לחבר את המכשיר לחשמל כדי להפיק ממנו את ההנאה המקסימלית ואת התפוקה המלאה שהוא מסוגל לספק.

 

חיים על פי הוראות היצרן

אז נכון, המקרר מיועד גם לאחסון. אך אם לא נשתמש בו עפ"י הוראות היצרן, ולא נחבר אותו לחשמל, נאבד את הייעוד המרכזי והמשמעותי ביותר שלו, ולא נהנה ממנו כפי שאנו יכולים באמת ליהנות. אם לא הייתה תועלת בחיבור המקרר לחשמל, הרי שהיצרן לא היה כותב את ההוראה הזו... כך גם לגבי גוף האדם. קיבלנו ספר הוראות מדויק ומפורט, לפיו עלינו להשתמש בגופנו בצורה מסוימת. חלק מההוראות הוא ההימנעות ממגע עם אדם שאינך נשוי לו, וכן להימנע ממגע עם הבעל/אישה בימים הרלוונטיים. אם לא היה לאדם רווח כלשהו מן ההתנהגות הזו, מן הסתם לא היינו מקבלים את ההוראה הזו! אך כדי לחיות נכון, כדי להרגיש שאנו שולטים בגוף שלנו, ולא הוא בנו, כדי ליהנות הנאה מקסימלית מהגוף שלנו (שכן המגע הפיזי שיתקיים בסופו של דבר בזמן הנכון, יתחבר לרוחניות בהרמוניה מושלמת), כדי להבדיל את עצמנו מבעלי החיים, עלינו לפעול לפי ההוראות. ו... לא, זה לא בלתי אפשרי כפי שזה נראה לאדם שהיה רגיל במגע. בורא עולם הוא טוב מוחלט, וחכמתו רבה מעבר למה שהשכל האנושי מסוגל להבין. הוא יודע מהו הדבר הטוב ביותר בשבילנו, והוא לא רק יודע זאת - הוא גם רוצה שיהיה לנו הכי טוב בעולם!!! לכן, כל מצווה בתורה נכתבה בקפידה ובחכמה שאין לה שיעור, אלא שאנחנו לא תמיד מצליחים להבין שהוא יודע טוב יותר מאתנו מה טוב לנו.

 

מרחק נגיעה

גם נשים חילוניות/מסורתיות שהחליטו לשמור נידה, מספרות כיצד הפך ביתן להיות מלא בברכה, וכיצד הזוגיות שלהם פורחת מחדש. ה' נותן לאשה את הזמן להתגעגע לבן הזוג שלה, וכך גם לאחר שנים ארוכות ביחד – הוא לא הופך להרגל בעיניה, והיא לא הופכת להרגל בעיניו, שהרי כולנו תמיד רוצים יותר את מה שאסור... לכן הכמיהה להיות יחד תמיד שורה בין בני הזוג.

עניין נוסף, הוא שמירת נגיעה בין בני זוג שאינם נשואים. "מה, אני אקנה חתול בשק?!" שאלה אותי מישהי ששוחחה איתי על הנושא, והוסיפה: "אם זה לכל החיים, אני רוצה להיות בטוחה שאנחנו מתאימים, גם מהבחינה הזו!" אבל אני אומרת לה, ולכל השואלים את השאלה הזו: תגידי לי, אחותי היקרה. אם את עושה את רצון השם, ושומרת על מרחק נגיעה עד ליום בו תהיי מותרת לבעלך, מה דעתך - האם השם יאכזב אותך?! מה אתה חושב, אחי. אם תלך בדרכו של המלך, ותקיים את בקשתו, נראה לך שהוא לא יפנק אותך בטוב ללא סוף?! ישנה סיבה לכך שהדתיים, שיוצאים לשידוכים, לא יוצאים להרבה פגישות לפני שהם מחליטים להינשא.

כשנפגשים הרבה, כבר מתחיל להתפתח רגש, ואם יש מגע בין השניים, נוצר עוד יותר בלבול, אשר מעוור את בני הזוג, ועלול למנוע מהם לראות את מה שחשוב באמת לראות באדם שאתו אולי עוד יחיו את כל חייהם. אנחנו מתמכרים לתאווה, אנחנו נהנים מהשקר, היצר הרע גורם לנו לחשוב שאלה הן הנאות החיים, ואנו עלולים, חלילה, להחליט החלטות לא נכונות על סמך רגש ותאוות שקריות! זוהי הסיבה ששמירת הנגיעה עוזרת כל כך בחיפוש אחר בן זוג לחיים. בלבולים ורגשות אינם נכנסים לשיקולים, והאדם עובד מהשכל! לומדים להכיר את בן הזוג מבפנים, את האישיות שלו. אפשר לבדוק את הדברים שחשובים באמת, בעיניים פקוחות לרווחה ומבלי להיות משוחד ע"י המגע השקרי... כי כשהגוף לא נוגע, נוגעות הנשמות.

 

לחיות נכון

אז נכון, זה לא קל לשמור נגיעה. אבל כשמבינים מה עומד מאחורי זה, כשמרגישים מבפנים כיצד הרוחניות משתלטת על הגשמיות, כשחשים את ההבדל בין הזמן בו הגוף שלך שלט בך והחליט בשבילך לבין הזמן בו אתה הוא זה ששולט בגופך, מבינים עד כמה ההימנעות שווה את המאמץ. שאדם מצליח לשלוט ביצרים שלו, הוא הופך להיות אדם טוב יותר, הוא מצליח להשתנות לטובה להשתפר. כי אם הצלחת לנצח את התאווה, זהו סימן שאתה יכול לעבוד על מידותיך באמת, זה סימן שאתה חי נכון – לפי הוראות היצרן.    

תגיות:צניעותאיסור נגיעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה