חדשות בארץ

תעודת עניות: סטודנטים ישראליים מעתיקים יותר מאמריקאים

מחקר שנערך בקרב אלפי סטודנטים מאוניברסיטאות מובילות בארץ ובארה"ב העלה את הנתונים המטרידים: 50% מהסטודנטים בארץ הודו שהעתיקו בבחינה לעומת 32% בארה"ב

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אין זו גאווה גדולה, אך ממחקר שנעשה בקרב סטודנטים באוניברסיטאות מובילות עולה שסטודנטים בישראל מעתיקים יותר מסטודנטים בארה"ב. על המחקר אחראים יובב עשת, מרצה במכללה אקדמית צפת וד"ר יהודה פלד מהמכללה האקדמית גליל מערבי. השניים בחנו את הרמאות של סטודנטים במבחנים, בשיעורים פרונטליים וכן בשיעורים מתוקשבים, כאשר לצורך זה הם שיתפו במחקר 2357 סטודנטים מישראל ומארה"ב.

התוצאות העלו תמונת מצב מדאיגה לגבי מצב הסטודנטים בישראל: 50% מתוכם הודו שהעתיקו בבחינה ו-44% הודו שהשתמשו בחומר שאינו מאושר בזמן הבחינה. 65% הודו שעזרו למישהו אחר לרמות במהלך הבחינה. בסופו של דבר רמת היושרה האקדמית בישראל קיבלה במחקר את הציון 60 (מתוך 100).

בארה"ב לעומת זאת, היו הנתונים שונים בתכלית: 26% מהנבחנים הודו שהשתמשו בחומר לא מאושר בבחינה ו- 32% הודו שרימו בדרך כלשהי. בסופו של דבר רמת היושרה בארה"ב קיבלה את הציון 75 (מתוך 100).

החוקרים גם ביקשו לבדוק מה חושבים הסטודנטים על יחס החברה להעתקות. בישראל ציינו רק 34% מן הסטודנטים כי הם סבורים שחברם הטוב היה מגנה אותם אם היה נודע לו שהעתיקו במבחן, לעומת 60% מהסטודנטים בארה"ב.

עוד נתון מעניין הוא שבישראל ציינו 37% מהסטודנטים כי הם סבורים שבמידה וייתפסו בהעתקה הם יענשו חמורות, זאת בזמן שבארה"ב יותר ממחצית מהסטודנטים סברו כך.

במחקר השתתפו 801 סטודנטים משני מוסדות אקדמיים אמריקניים ו-1556 סטודנטים מארבעה מוסדות אקדמיים בישראל. כשני שלישים היו נשים ושליש גברים. 47% היו יהודים, 30% היו נוצרים ו-23% מוסלמים.

תגיות:סטודנטיםהעתקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה