חדשות יהדות

קריסת ענק בדרך לקבר רחל: אלפי מתפללים נתקעו בפקקי ענק

עשרות אלפי מתפללים עלו בימים האחרונים לקבר רחל, חלקם נתקעו בפקקי ענק כתוצאה מעומס חסר תקדים

הקריסה הגדולה בקבר רחל (צילום: מוסדות רחל אימנו)הקריסה הגדולה בקבר רחל (צילום: מוסדות רחל אימנו)
אא

קריסה תחבורתית אירעה אתמול (מוצאי שבת) במהלך העלייה ההמונית לקבר רחל לרגל ההילולא. אלפי מתפללים המתינו שעות ארוכות בתוך האוטובוסים שלא התקדמו בשל העומס הרב. חלקם אף ירדו מהאוטובוסים וצעדו רגלית לעבר מתחם הקבר.

הלחץ הכבד ביותר היה בין השעות עשר  עד שתיים בלילה. כפי שדיווחו אנשים מהשטח, אפילו לאופנועי הצלה ולאמבולנסים לא נתנו להיכנס. כך נוצר מצב בו אנשים נותרו בחוץ על הכביש, מבלי שכלי תחבורה יכלו לעבור. בעקבות כך הגיעו כוחות גדולים של המשטרה כדי להשליט סדר.

מהמשטרה נמסר: "כוחות המשטרה שהיו במקום עסקו ביחד עם נציגי המקומות הקדושים וחברת אגד בסיוע לכניסה ויציאה של האוטובוסים. חשוב לדעת כי מדובר במקום שצר מלהכיל את המוני בית ישראל הרוצים לעלות לציונה של רחל אימנו והמתחם יכול להכיל כ-1000 בני אדם".

גורמים במשטרה אף ציינו כי מיום חמישי ועד היום (ראשון) עלו לקבר כ-60 אלף איש, ובמוצאי שבת בלבד עלו כ-45 אלף איש – מספר חסר תקדים . זאת בזמן שמתחם הקבר יכול להכיל כ-1000 איש בזמני לחץ. עם זאת הם הדגישו: "העיכוב היה לפרק זמן קצר יחסית בהתאם לנסיבות שנוצרו. לאחר פינוי והקלה בכמות האנשים שבה התנועה לסדרה".

תגיות:קבר רחלקריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה