חדשות בארץ

כך מתכנן השר ארדן להילחם בפשיעה החקלאית: אקדח לכל חקלאי

אנשי האגף לרישוי כלי ירייה יאפשרו החל מהיום לכל חקלאי לקבל באופן מיידי רישיון לאקדח

אא

אנשי האגף לרישוי כלי ירייה יאפשרו החל מהיום (ראשון) לכל חקלאי לקבל באופן מיידי רישיון לאקדח. זוהי הנחייתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן על מנת להילחם בפשיעה החקלאית.

הנחיה זו באה לאחר שלפני כשנה, בעיצומו של גל הטרור האחרון, אישר השר ארדן הקלות בקבלת רישיון לנשק לאזרחים. את ההקלות הוא נימק בכך שאזרחים המחזיקים נשק ומיומנים בהפעלתו הם גורם משמעותי במאבק מול הטרור.

נוסף למתן רישיון לאחזקת נשק, המועצות האזוריות שנפגעות ביותר מהפשיעה החקלאית יקבלו סכום כולל של 8 מיליון שקלים. באמצעות סכום זה, ירכשו המועצות אמצעי הגנה מתקדמים כגון מצלמות, גדרות ושערים. כמו כן, הורה השר ארדן לחזק את שיתוף הפעולה בין המשטרה למשמר הגבול בנושא.

"הביטחון האישי של החקלאים, לצד היכולת שלהם להתקיים, הם דבר משמעותי שאני, כשר לביטחון הפנים, מחויב לו", אמר השר ארדן בהתייחסו לתוכנית. "לחקלאות יש חשיבות אדירה למדינה. בשנה האחרונה סבלו החקלאים מעלייה במספר הפריצות, ולכן החלטתי לקדם תוכנית הכוללת במספר צעדים שיחזקו את הביטחון האישי ביישוביהם ושייתנו לחקלאים כלים ואמצעים למנוע פריצות ולהתגונן במקרי חירום", הוסיף השר.

יצוין כי בשנים 2015-2011 נפתחו במשטרה אלפי תיקים בגין פשיעה חקלאית. על פי ההערכה, אלפי התיקים הללו מהווים רק כ-15%-25% מכלל העבירות, שרובן אינן מדווחות למשטרה.

כזכור, לפני שלושה חודשים אירע פרשת הירי במושב בית אלעזרי, כאשר חקלאי ירה למוות באחד הגנבים שניסו לגנוב את המשאית שלו. פרשה זו החזירה לכותרות את תופעת הגניבות החקלאיות, הגורמת נזקים כבדים מנשוא לחקלאים.

תגיות:גלעד ארדןפשיעה חקלאית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה