חדשות בארץ

ביקש לתמוך באלאור עזריה, ונענש

החייל אסף וענונו פרסם בפייסבוק פוסט תמיכה באלאור אזריה. בצה"ל זעמו על כך, העמידו אותו לדין והוא נשפט ל-21 ימי ריתוק

אא

אסף וענונו, לוחם לשעבר בגדוד של חיל ההנדסה הקרבית וכיום נהג בגדוד, ביקש למחות על התנהלות צה"ל במשפטו של החייל אלאור אזריה. אלא שמחאתו עוררה זעם בקרב המערכת הצבאית, ובעקבות כך הוטל עליו עונש של 21 ימי ריתוק בבסיס.

הכל התחיל כאשר ביקש וענונו להביע את מחאתו באמצעות סרטון באורך של 15 דקות שהעלה לפרופיל הפייסבוק שלו. בסרטון הוא מוחה בין היתר גם על התנהלות מערכת הביטחון וצה"ל בהתנהלות מול משפחותיהם של החיילים הנעדרים הדר גולדין ואורון שאול. הסרטון, על פי נתוני פייסבוק, נצפה כ-12 אלף פעמים וזכה למאות תגובות ולייקים.

מפקד הגדוד שצפה בסרטון החליט להעמיד את וענונו לדין. בתחילה ביקשה התביעה לשלוח אותו לעונש מאסר, אך לבסוף הוחלט להסתפק בעונש של ריתוק לבסיס. הנימוק העיקרי לזעם הגדול הוא שהחייל היה לבוש מדים בעת שהקליט את הסרטון.

למרות העונש שהוטל עליו אמר וענונו למקורביו  שהוא לא מצטער על הסרטון ואף גאה במעשיו. "העליתי את הפוסט הזה כי הבנתי שאין גיבוי ללוחמים בשטח", הוא טען. לחבריו הוא הסביר: "זהו מעשה לגיטימי בעיניי, אין פה עניין פוליטי. לא האמנתי שישפטו אותי על דבר כזה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל רואה ברשתות החברתיות מרחב ציבורי. לפיכך במסגרת הנהלים, על חייל שמשתמש ברשתות החברתיות לעשות זאת תוך שמירה על ייצוגיות, על מתן דוגמא אישית ובהתאם לפקודות הצבא. החייל הודה באשמה, ציין כי הוא מבין שטעה בכך שצילם את הסרטון בעודו לובש מדים, הובהר לו כי עליו להוריד את הסרטון והוא נשפט ל-21 יום ריתוק על ידי מפקד הגדוד בגין חריגה מפקודות הצבא ואי קיום הוראות".

תגיות:תמיכהאלאור אזריהאסף וענונו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה