חדשות בעולם

שעות ספורות לפתיחת הקלפיות: מאבק צמוד בארה"ב

לאחר מערכת בחירות סוערת במיוחד ומלאת השמצות הדדיות, מאבק צמוד בין שני המועמדים לנשיאות ארה"ב

אא

המתח בשיאו: בעוד שעות ספורות ייפתחו הקלפיות ברחבי ארה"ב לאחר מערכת בחירות סוערת במיוחד ומלאת השמצות. הסקרים המקדימים מצביעים, ברובם, על יתרון קל למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. עם זאת, הפער אינו משמעות: 5%-3%.

לפי רויטרס, קלינטון מובילה בפער של 3% תמיכה על טראמפ. (45% לקלינטון, לעומת 42% לטראמפ). עוד עולה מהסקר של סוכנות הידיעות, כי לקלינטון 303 אלקטורים, לעומת 235 של טראמפ. יצוין כי שיטת הבחירות בארה"ב בנויה על אלקטורים, כלומר: בכל מדינה בה מנצח אחד המועמדים הוא מקבל מספר אלקטורים שבוחרים בו. כדי לנצח זקוקים ללפחות 270 אלקטורים

על פי רויטרס, כל הפסד של טראמפ בשתיים מתוך שלוש מדינות המפתח: מישיגן, פלורידה ופנסילבניה, יוביל כמעט בוודאות לניצחון של קלינטון. כמו כן, טראמפ חייב לנצח באריזונה שבה מתנהל מאבק צמוד.

צפון קרוליינה, שהיא אחת המדינות הראשונות לספק תוצאות, תהווה מדינת מפתח. אם קלינטון תנצח בה, המשמעות תהיה שהמצביעים השחורים התגייסו לטובתה, בדומה לבחירות הקודמות שבהן ניצח הנשיא ברק אובמה את מיט רומני הרפובליקני ב-4 אחוזים.

טראמפ זקוק לניצחון בפלורידה, לה יש מספר גדול של אלקטורים: 29. אם קלינטון תנצח שם, היא תזדקק רק לניצחון באחת משלוש מדינות המפתח: אוהיו, מישיגן או פנסילבניה. אם טראמפ ינצח בפלורידה, הוא עדיין יזדקק לניצחון באוהיו ובמישיגן או למהפך בפנסילבניה.

בעוד במישיגן ובאוהיו מתנהל קרב צמוד מאוד, בפנסילבניה נהנית הילרי קלינטון מתמיכה יציבה. עם זאת, חשוב לזכור כי כל שינוי קל בשיעורי ההצבעה לפי פילוח דמוגרפי עשוי להוביל למהפך. במידה והלבנים יתגייסו בשיעורי הצבעה גבוהים עבור טראמפ, או במידה ופחות שחורים יצביעו לקלינטון, קיים סיכוי גדול לטראמפ לנצח.

היום (שלישי) קיבלה קלינטון זריקת עידוד מהנשיא ברק אובמה, שקרא לתומכיו להצביע עבור קלינטון. אובמה חזר על משנתו שטראמפ "אינו כשיר להיות המפקד העליון של הצבא", וחידד שוב שהמיליארדר מניו יורק מנותק מהעם. "ב-70 שנותיו על כדור הארץ, הדונלד מעולם לא הביע כל התחשבות במעמד הפועלים. אני לא חושב שהוא מכיר אף אחד ממעמד הפועלים, חוץ מאלו שבאים לנקות את בתי המלון שלו והחבר'ה שמכסחים את הדשא במגרש הגולף שלו", אמר.

גם מישל, אשתו של אובמה, אמרה כי "ברק ואני מאמינים שהאחריות שלנו כלפי המדינה לא תסתיים כשנעזוב את הבית הלבן. יש לנו מחויבות למסור את ההנהגה לידי מנהיג שאנו יכולים לסמוך עליו. מגיע לנו מנהיג שיספק ביטחון וכבוד לבנות הצעירות שלנו. מנהיג שמכבד את כל בני האדם, שיעודד אותנו לראות את הטוב אחד בשני. שיראה את הגיוון בחברה לא כאיום - אלא כברכה. אני מאמינה בכל לבי שקלינטון היא המנהיגה הזו".

תגיות:הילרי קלינטוןדונלד טראמפבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה