חדשות בארץ

הדרישה החדשה של נשות הכותל: "חנוכייה בעזרת נשים"

נשות הכותל דורשות מרב הכותל להציב בעזרת הנשים חנוכייה לקראת חג החנוכה ולאפשר להן לקיים טקס הדלקה ולהדליק בה נרות

(נשות הכותל. צילום: פלאש 90)(נשות הכותל. צילום: פלאש 90)
אא

נשות הכותל לא שוקטות על שמריהן. היום (שני) פנתה ענת הופמן, יו"ר ארגון 'נשות הכותל' במכתב לרב הכותל בו היא מבקשת ממנו להקדים את ההיערכות לקראת חנוכה ולהציב בעזרת הנשים שבכותל חנוכייה. המטרה היא לאפשר את טקס הדלקת נרות החנוכה גם לנשים.

הופמן התלוננה על כך שנשים לא שותפו באופן ראוי בטקס הדלקת הנרות בשנה שעברה. לדבריה, בטקס הדלקת הנרות בשנה שערה, היה רק יום אחד בו נכחו באירוע ההדלקה שתי נשים, אך הן השתתפו בטקס צדדי ולא התאפשר להן להדליק נרות או לברך את הברכה.

וכאן שטחה הופמן את בקשתן: "לטעמנו יש להציב חנוכייה גדולה ולקיים בעזרת הנשים טקס מקביל לטקס המתקיים בעזרת הגברים, או לחילופין – להעמיד ברחבה הציבורית העליונה חנוכייה נגישה, גדולה ומכבדת, שתאפשר גם לנשים לקיים את הטקס". היא גם התריעה: "לא נשלים עם הצבת חנוכייה גדולה וקיום טקס משמעותי רק בעזרת הגברים מבלי לקיים טקס ראוי ומכובד בשיתוף הנשים". את דבריה היא חתמה בכך שציינה כי "בחנוכה מציינות נשות הכותל 28 שנים למאבק לשוויון בכותל המערבי. אנו תובעות לאפשר לנשים יהודיות ביטוי מלא וגמור של כל פרקטיקה יהודית".

תגובתו של הרב רבינוביץ עוד לא פורסמה, אולם בשבוע שעבר הוא התבטא על פעילותן של נשות הכותל בכאב: "לצערי הרב, בשעה שראש ממשלת ישראל ואנשיו מנסים למצוא פתרון למחלוקות המורכבות, ממשיכה קבוצה קטנה לעשות הכל כדי להגביה את גובה הלהבות ולהפוך את אש המחלוקת לאש תמיד. אחיי היהודים, האם אינכם רואים כיצד נשות הכותל גוררות את כולנו בדרך ללא מוצא? דרך של קנאות, של אלימות, של הפגנות, של מלחמת אחים עד לסוף המר?! עד מתי?!" 

תגיות:נשות הכותל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה