חדשות בארץ

הנער המחבל נידון ל-12 שנות מאסר

המחבל אחמד מנסארה שביצע בשנה שעברה פיגוע בגבעת זאב נידון ל-12 שנות מאסר. השופט: "קטינות אינה מעניקה חסינות מפני ענישה ראויה"

המחבל בבית המשפט (צילום: פלאש 90)המחבל בבית המשפט (צילום: פלאש 90)
אא

אחמד מנסארה, המחבל בן ה-14 שביצע פיגוע בפסגת זאב לפני כשנה, נשפט היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, ונקבע כי גזר דינו יעמוד על 12 שנות מאסר. בנוסף נגזרו עליו עוד שנתיים מאסר על תנאי. כמו כן נקבע כי עליו לשלם לפצועים סכום של 180 אלף שקלים.

מנסארה, כזכור, הגיע יחד עם בן דודו בן ה-15 לאזור גבעת זאב ויחד הם דקרו את נאור בן עזרא שנפצע באופן אנוש וכעבור מספר חודשים החלים מפצעיו, ואת יוסף בן שלום בן ה-21 שנפצע באופן קשה והחלים גם הוא. אחד המחבלים נהרג על ידי כוחות משטרה, ואילו מנסארה נפצע. בחקירתו, לפני מספר חודשים, הוא סיפר כי הוא לא תכנן להרוג אלא רק לפצוע, אך השופטים דחו את גרסתו והגדירו אותה כבלתי אמינה.

השופט יורם נועם התבטא לאחר מתן גזר הדין: "לאחרונה נוכחנו לגלות כי גם ילדים צעירים בני גילו של הנאשם, בני 14-16, נוטלים חלק פעיל במעשי הטרור. עם זאת, קטינות אינה מעניקה חסינות מפני ענישה ראויה כשמבוצע פשע חמור. הענישה צריכה לבטא את סלידתה של החברה ממעשים אלה שתכליתם לקטול חיי אדם על רקע לאומני. הקלה בעונש עלולה לשדר מסר מוטעה לציבור".

בעת הטלת גזר הדין על מנסארה נכח באולם בית המשפט גם נאור בן עזרא שנפצע בפיגוע. אביו שליווה אותו ציין: "אני מקווה שבית המשפט ילמד את הלקח כדי שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם. לראות ילד בגיל של הבן שלך שניסה לדקור אותו זו תחושה מאוד כואבת ומסעירה. תחושה שאי אפשר לבטוח באף אחד. ילדים אמורים לשחק ולאכול סוכריות, לא לרצוח".

תגיות:פסק דיןאחמד מנסארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה