אמונה

מדוע קיים רע בעולם?

רע אמיתי איננו קיים, כשם שחושך הוא רק העדר של אור

אא

"שלום, יש שאלה שמטרידה אותי הרבה זמן. למה יש כאב וסבל? וזה לא שאני חושבת שהכל רע, פשוט גם טוב הוא ארעי ולא תמיד עונה לחוסר ולריקנות שיש בבני אדם. ואני בד"כ יכולה באמת לשמוח מפרח קטן או שיחה עם אדם קרוב, אבל עדיין לא חי אצלי המטרה האמיתית להכל."

* * *

שלום וברכה,
הריקנות שאת מרגישה מגיעה מהבנה אמיתית, שהעולם הזה אינו העיקר, והתכלית אינו נמצאת בו, אלא בעולם הבא. היא מעידה על נפש רחבה. נא ראי מאמר על התובנות שגרמו לי לחזור בתשובה.
 
פרח קטן יכול לתת הנאה זמנית, אך לא אושר. אושר אמיתי לא קיים בעולם הזה, כי העולם הזה הוא עולם זמני, אמצעי למילוי התכלית האמיתית, שהיא העולם הבא. כך הסבירו חז"ל, העולם הזה דומה למסדרון המוביל לאולם גדול, הכן את עצמך במסדרון כדי שתיכנס לאולם.
 
אין באמת "רע" בעולם, כי רע הוא למעשה רק חיסרון של טוב.
רעב הוא חיסרון של אוכל. עיוורון הוא חסרון של ראייה.
"רע" הוא לא מושג מוחשי, כשם שחושך אינו אלא העדר של אור!
  
הטוב האמיתי - הוא עשיית רצון השם. ולכן כאשר הקב"ה ברא את העולם הוא העיד עליו "טוב מאוד". כי העולם משרת את המטרה העליונה, שהיא ההתקרבות לה'. גם הנסיונות והקשיים בעולם הם כמו ניתוח שנועד לרפא את הנשמות ולהובילן לטוב האמיתי, שהוא העולם הבא.
 
אנו צריכים תשובה, כי נבראנו עם יצר רע - במטרה לעמוד בנסיונות, והתשובה מתקנת את הנסיונות של עמדנו בהם. רק מלאכים אינם זקוקים לתשובה, כי אין להם בחירה ולא נסיונות כלל. מסיבה זו, נשמת האדם גבוהה ממלאך - כי הוא עומד בנסיונות וזוכה להגיע לדרגה אלוקית שאין גבוהה ממנה.
 
אלוקים ברא מראש את ה"רע" בתור אמצעי להשגת הטוב. ספרי המוסר תיארו זאת בתור מפקד של המלך, אשר רוצה ללכת לעוד מלחמה כדי להוכיח את גבורתו בפני המלך, ולזכות בעוד אות-ציון ודרגה. כך הצדיקים רוצים לעמוד בנסיונות כדי להתקרב לקב"ה, ולעלות בדרגות רוחניות.
הבחירה ביד כל אדם אם לבחור בטוב או ברע (כלומר האם לעמוד בנסיונות שהקב"ה שולח לו), ובכך האדם קובע את העולם הבא שלו, ויוצר את דרגתו.
 
נא לראות בהרחבה.
ולאחר מכן את המאמר "למה ה' ברא סבל בעולם".
 
כמו כן, מומלץ שתקריא חוברת שכתבתי בשם "שיחה גורלית", אשר מתארת דו שיח עם אלוקים אחרי המוות, ובו תשובות לשאלת המשמעות של החיים ונושא הסבל. לקריאת החוברת חפשי בגוגל את המילים "שיחה גורלית". אני בטוח שתהני. 

תגיות:שאלות באמונהסבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה