חדשות בארץ

אחרי 15 שנות פעילות: המכללה החרדית תיסגר

המכללה החרדית, בראשות הרבנית עדינה בר שלום, בתו של הגר"ע יוסף תיסגר בשנה הקרובה בשל קשיים תקציביים. הרבנית: "זו סטירת לחי לחברה החרדית ולחברה הישראלית"

הרבנית עדינה בר שלום (צילום: פלאש 90)הרבנית עדינה בר שלום (צילום: פלאש 90)
אא

באופן סמלי ביותר, בדיוק בימים בהם מציינים שלוש שנים לפטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף, נודע כי המכללה שהוקמה על ידי בתו – הרבנית עדינה בר שלום, עומדת להיסגר.

לפני 15 שנים הוקמה המכללה החרדית, כאשר הרבנית בר שלום העומדת בראשה, נחשבת לחלוצה בתחום, שכן באותה תקופה כמעט ולא הוכרו לימודים אקדמאים בחברה החרדית. אלא שבימים האחרונים נודע על כך שהחל מחודש ספטמבר הקרוב המכללה תיסגר, בשל חובות ענק, ירידה במספר התלמידים, ואי הפיכת המכללה לשלוחה של אוניברסיטה.

באופן מעשי - במשך שנת הלימודים הקרובה ימשיך המוסד לפעול כרגיל, אך החל מה-1 באוקטובר 2017 הם לא יתוקצבו עוד, ואילו תכניות הלימוד יועברו בהדרגה לשלוחה של הקריה האקדמית אונו בירושלים.

מהוועדה לתכנון ותקצוב במל"ג נמסר: "חרף שורה של מאמצים להבראת המכללה בשנים האחרונות, מצבה המשיך להידרדר. מספר הסטודנטים פחת בחצי ולמכללה גרעון בסך 5.5 מיליון שקלים. ההחלטה התקבלה לבקשת נציגי המכללה".

מנגד, מסתבר שהרבנית בר שלום, מנהלת המכללה, מתנגדת להחלטה. "אני מסרבת לקבל את ההחלטה הזאת", היא מסרה לאחר פרסום הדברים. "לצערי, המועצה להשכלה גבוהה לא משכילה להבין את הציבור החרדי ופוגעת בתהליך החשוב שהחל מאז הקמת המכללה. אבי, מרן עובדיה יוסף הוביל את הקמת המכללה מתוך הבנתו המעמיקה בצורך של הציבור החרדי להשתלב באקדמיה ולהתפרנס בכבוד. מחובתי להמשיך ולפעול בדרך זו. ההחלטה לסגור את המכללה החרדית היא סטירת לחי לחברה החרדית ולחברה הישראלית. אני קוראת לכל מי שהציבור החרדי יקר לליבו להירתם להמשך בפיתוח האקדמיה החרדית".

במכתב לתקשורת היא גם הבהירה: "החלטת המל"ג בדבר סגירת המכללה החרדית התקבלה באופן חד צדדי, ללא דיון, שיחה או פגישה עם עדינה בר שלום ו/או הנהלת המכללה החרדית".

תגיות:המכללה החרדיתעדינה בר שלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה