חדשות יהדות

הרבנית יהודית יוסף: "אנחנו רוצים שכל ילד ידע מי היה מרן"

כלתו של מרן הרב עובדיה יוסף מתרפקת בגעגוע על זכרו: ''החדר ריק, כיסא זועק מסבל, ספרים שמרכינים ראשם מאבל''

אא

שלוש שנים לפטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, והחסר הגדול רק הולך ומתעצם. הבוקר אמרה הרבנית יהודית יוסף, כלתו של מרן, ל'קול חי' כי "אומרים שהזמן מרפא את הכאב, אבל ככל שהזמן עובר הכאב גדול יותר והחיסרון מורגש בכל צעד".

הרבנית יהודית יוסף ומשפחתה כבר אינם מתגוררים בבית ברחוב הקבלן. "כשאנחנו הולכים לבקר את הבית, אני לא יכולה לתאר מה הקושי לראות את השולחן ריק מספרים, לראות את הכיסא המיותם שלו, לא סתם כתבתי בשיר, ב'כוכב מאיר' - 'החדר ריק, כיסא זועק מסבל, ספרים שמרכינים ראשם מאבל'.

בגעגוע, מתרפקת כלתו של מרן על זכרו של חמיה פוסק הדור. כשאני נכנסת לבית של הרב, אני מרגישה שפשוט אם הקירות היו יכולים לדבר הם היו מדברים רק תורה, הקירות האלה ספגו את הקדושה של גדול הדור. בבית הזה תמיד היה קול התורה 24 שעות ואנחנו רוצים שקול התורה הזה לא ייפסק לעולם, זו המטרה שלנו ואנחנו מתפללים שנצליח".

הרבנית ממשיכה ומספרת כי הם מצאו בביתו של מרן פוסק הדור 80 מחברות בכתב ידו, בהם דברי תורה שלא התפרסמו. "אנחנו מצאנו שם 80 מחברות, תתארו לכם אם הרב היה נשאר בחיים הוא היה צריך לחבר עוד 80 ספרים. מצאנו אלפי כתבים", היא אומרת.

הרבנית יוסף מספרת על שאיפתה: "אנחנו רוצים שכל ילד ידע מי היה מרן. זו השאיפה שלנו. אנחנו רוצים שהבית הזה, ברחוב הקבלן 45, ימשיך להיות 'הבית של מרן', לשמר שם את המורשת של מרן".

הרבנית מפרטת את התוכנית: "מרכז רוחני תורני שיהיה בבית המורשת, זה אומר להפיץ את התורה שלו ואת הכתבים שלו, להפיץ את ספריו, את כל מה שקשור למורשת האמתית הרוחנית שלו. יהיה שם כולל אברכים שילמדו שם תמיד. השארנו את בית הכנסת בו הרב התפלל. מקומו של הרב נשאר אותו דבר, הוספנו עמדת ספריה ובה כל הכתבים שמרן חיבר במשך כל חייו", מתארת הרבנית את השיפוץ שערכו בביתו של הרב. 

"יבואו בתי ספר, יראו את כתביו", מתרפקת הרבנית על החזון. "יראו את הגלימה שלו, יראו את התורה שהוא היה עמל, יראו איזה סרטון מי זה היה מרן. אנחנו רוצים שכל ילד שנולד אחרי פטירתו של מרן ידע שמרן חי וקיים, שידע מה היה אכפת לו באמת, ושימשיך את הדרך שלו", היא מייחלת.

תגיות:הרבנית יהודית יוסףהרב עובדיה יוסףמרן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה