חדשות בארץ

מפגש מרגש: "תודה ששכנעת את אמי לא להפיל אותי"

זוהרי דרעי הגיעה לביה"ח לביצוע הפלה, וברגע האחרון השתכנעה והחליטה להמשיך את ההריון. היום נפגשו השלושה: האם, הבן והאחות המצילה

אור דרעי, בן 23 כיום (צילום: דוברות ביה"ח פורייה)אור דרעי, בן 23 כיום (צילום: דוברות ביה"ח פורייה)
אא

לפני 23 שנים, גילתה זוהרי דרעי, אם לשבעה מטבריה, כי היא בהריון, שמיני במספר. "היו לי כאבים ואחרי שבע לידות ברצף היה לי ממש קשה", היא משחזרת את הרגע בו החליטה לבצע הפלה ולהפסיק את ההריון. 

"הגעתי לבית החולים פורייה בחודש רביעי לעשות הפלה, וכבר הייתי לבושה בחלוק וחיכיתי לתורי. האחות אורה ממחלקת יולדות, שהכירה אותי מלידות קודמות, פנתה אליי וביקשה ממני לבוא אתה לחדר הסמוך. נכנסנו לחדר, והיא הראתה לי איך נראה עובר בגיל חודש, ואיך בגיל חודשיים ובגיל ארבעה חודשים. הבנתי שבתוך גופי קיים עובר מפותח, ואיך אוכל לסיים את חייו?!", מספרת דרעי בהתרגשות. "אורה היקרה הצליחה לשכנע אותי לא לוותר עליו".

כמה חודשים לאחר מכן, ילדה דרעי את בנה אור. "אחרי כמה חודשים באתי ללדת בפורייה. שוב פגשתי את אורה ואמרתי לה שבזכותה נולד לי בן ואני אקרא לו על שמה – אור", היא מספרת.

אורה זילברמן (61), היא אחות אחראית במחלקת יולדות בביה"ח פוריה. לפני 23 שנה, כאשר שוחחה עם דרעי, היתה סגנית אחות אחראית במחלקה, ואחראית על חדר הניתוח שבו מבוצעות ההפלות.

על המפגש המרגש עם הילד שנולד בזכותה, היא מספרת: "זוהרי ואור התקשרו אליי היום ואמרו לי שהם רוצים לבוא לבקר אותי. מאד התרגשתי", סיפרה אורה. יש הרבה תינוקות שאני שמחה שהצלחתי לשכנע את האימהות ללדת אותם, אבל לא פגשתי אותם. היום זכיתי לפגוש ילד שאני, למעשה, הייתי שותפה בהבאתו לעולם לפני 23 שנה, ועוד קרוי על שמי? זה מאד מרגש".

אור דרעי (23) מחייך במבוכה: "היה לי חשוב לראות את אורה. כשנפגשנו אמרתי לה תודה על הנס שעשתה. הרבה שנים חיכיתי לרגע הזה, ואני נרגש מאוד", הוא אומר.

זוהרי מסכמת את המפגש: "לפני כמה שנים סיפרתי לאור שחשבתי להפיל, והוא קצת נעלב. הסברתי לו שהייתי בתקופה מאוד קשה בחיים שלי, ולא חשבתי שאני יכולה להמשיך. האור שלי היום הוא בן 23", היא אומרת באהבה, "ואני מודה לאלוקים שוב ושוב על ההחלטה הזו".

תגיות:הריוןהפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה