חדשות בארץ

מהם הנושאים שיסעירו את מושב החורף של הכנסת?

היום ייפתח מושב החורף של הכנסת. מה צפוי להסעיר את הח"כים בתקופה הקרובה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הכנסת תתכנס היום בשעה 16:00 אחה"צ לרגל סיום שלושת חודשי פגרת הקיץ ותחילת מושב החורף, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין שאף ישאו דברים.

המושב יפתח במחאה של חברי סיעות הקואליציה נגד חברי הרשימה הערבית המשותפת, מחאה שתבוא לידי ביטוי בהחרמת נאומי חברי הכנסת הערבים הנמנים על סיעה זו. בכך מבקשת הקואליציה לבטא את מחאתה נוכח העובדה כי חברי הרשימה הערבית המשותפת, קיבלו החלטה להחרים את טקס הלווייתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס שנפטר לפני כחודש, תוך שחלק מהם מאשים את פרס באחריותו לטבח העם הפלסטיני.
על ההחלטה הוטלה משמעת קואליציונית כך שכלל הסיעות החברות בקואליציה ייצאו מאולם המליאה שעה שחבר כנסת ערבי יקום ממקומו בדרכו לדוכן הנואמים בכדי לשאת את דבריו.

כבר ביום ראשון הבא צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות בממשלה את ההצעה לבטל את תאגיד השידור הציבורי. כאשר יעלה הנושא במליאת הכנסת הוא עלול לגרום לטלטלה גם בתוך הקואליציה, בעקבות התנגדותו של השר משה כחלון.

גם פינוי עמונה צפוי להסעיר את הכנסת, ולהיות מוכרע במושב הקרוב. כזכור, לפני שנתיים פסק בית המשפט העליון שעמונה תפונה בחודש דצמבר הנוכחי. בימים אלה מנסה ח"כ שולי מועלם לקדם את 'חוק ההסדרה'. יצוין כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתנגד בתוקף להצעת חוק זו, וטוען כי הוא "יתקשה להגן על החוק בפני שופטי בג"ץ".

הנושא שצפוי להסעיר ביותר את מושב החורף של הכנסת הוא תקציב המדינה. מדובר בתקציב דוד שנתי, עליו אחראי השר משה כחלון.

במקביל, נראה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך בתקופה הקרובה במאמציו לצרף את סיעת 'המחנה הציוני' לממשלה שבראשותו.

תגיות:כנסתממשלהמושב החורף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה