חדשות בארץ

משפחות הרוגי משט המרמרה: "נתבע את ישראל למרות הסכם הפיוס"

למרות הסכם הפיוס עם טורקיה, במסגרתו הועברו מיליוני דולרים למשפחות הרוגי המרמרה, התביעה נגד ישראל לא תבוטל

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

הסכם הפיוס שנחתם בין טורקיה וישראל עורר  זעם רב בחברה הישראלית. כעת, ארבעה חודשים לאחר החתימה, מתברר שגם משפחות ההרוגים בטורקיה זועמות על ההסכם, ואינן מתכננות להישמע לו.

משפחותיהם של הרוגי המשט זועמים על בכירי הממשל בטורקיה. למרות ההסכם שגובש עם ישראל, במסגרתו הועברו מיליוני דולרים למשפחות ההרוגים, הודיעו אלו כי ימשיכו בהליך התביעה נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

משפחות ההרוגים זועמים בעיקר על כך שהממשל לא טרח לשתפם ולעדכן אותם בפרטי ההסכם המתגבש. בראיון שהעניק בנו של אחד ההרוגים לאחר מכלי התקשורת הטורקים, הוא טען כי: "אף לא אחד מהממשל הטורקי שאל את דעתנו בנוגע להסדר לפני שנחתם".

גם סיגדם טופקוגלו, שבעלה נהרג במהלך השתלטות חיילי צה"ל על המרמרה, אמרה: "אין לנו שום כוונה לוותר על התביעות שלנו – אנחנו בשום אופן לא מקבלים את הפשרה שהושגה מול הישראלים". טופקוגלו הוסיפה וציינה כי הפיצוי אינו מספק. "אם יום אחד יהרגו את אחד מקרוביך וביום למחרת יאמרו לך קח את הכסף ותשתוק, האם תסכים לכך?" שאלה את המראיין. 

כמו כן, גורמים משפטיים הפעילים בארגוני זכויות אדם בטורקיה, טוענים שההסכם שנחתם בין טורקיה וישראל לא עומד באמות המידה המשפטיות על פי החוק הטורקי והבינלאומי.

תגיות:הסכםמשטטוריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה