שמחת תורה

חמישה לקחים משמחת תורה

אחרי שהדגלים חזרו למקום והילדים חיסלו את שקיות הממתקים, זה הזמן להרהר בחמישה לקחים שאפשר ללמוד מהחג הזה, שבו אנחנו שמחים על מתנת התורה, דגל העם היהודי

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

מה מזכיר לכם יום חג שמחת תורה?

דגל ילדים מתנופף אל על?

תורה רוקדת במעגל ועוד תורה ועוד אחת?

שקיות תפוחות במיוחד מלאות במגדנות?

בואו ונשים לב ל-5 דברים שאנו יכולים לקחת לנו מהיום הזה, מחג שמחת תורה, כדי לזכור אותו יותר וכדי להעצים בקרבנו את האהבה לתורה...

1. שמחה אינה תלויה בכסף, בזהב, בהצלחה או בכל דבר חומרי אחר. שמחה תלויה אך ורק בהבנה שהתורה היא חיינו, היא בשבילנו, היא שמחתנו.

ראו איך אנו מפזזים סביב ספר התורה ושוכחים לגמרי מכל מה שאתמול העיק עלינו.

ראו מי שמח לצידנו: הנכה בכיסא הגלגלים, שמתנהל עם כסאו אל תוך המעגל. הקשיש בן ה- 90, הבחור שלא התקבל לישיבה שרצה וההוא שרק אתמול גילו בכבדו את המחלה.

כולם אוספים כוח ושמחה ממלאת את לבם, רגליהם נעשות קלות והם שרים במלוא גרונם. כי השמחה אינה תלויה במה שיש לי או אין לי. אם התורה בראש מעייני, השמחה ממלאת את חיי.

2. למדתם שנים כדי להוציא תואר? אתם מרגישים שאתם משכילים גדולים? אתם עובדים בעבודה חשובה ויושבים על כיסא כבוד? באה שמחת תורה לבשר לכם ולהזכיר לכם שאינכם חשובים יותר מהתגרן שבשוק שלא ראה צורת אות מימיו,  שאינכם נחשבים יותר מנהג האוטובוס שנוסע שעות מרובות בכבישים סואנים ולא הספיק ללמוד יותר מדי.

כולם יחד נושאים את התורה, נותנים יד זה לזה בשירה, עולצים ומזמרים כתף אל כתף. כולם לבושים בבגדי חג מהודרים, כולם שווים, דומים וחשובים לפני התורה.

שמחת תורה (צילום: פלאש 90)שמחת תורה (צילום: פלאש 90)

3. רק אתמול כעסתם על השכן שלכם, ששפך מים מלוכלכים בלי כוונה על הכביסה שלכם? רק אתמול דברתם לשון הרע על החבר שלכם שהרגיז אתכם בדברים שאמר? והנה אתם כבר שוב מחייכים, רוקדים אתו כתף אל כתף ומי בכלל זוכר מה היה אתמול? אחרי שמחת תורה תחזרו לביתכם ותפגשו בדרך את השכן או  את החבר, שאבו את מי השמחה כצידה לדרככם, הרעיפו שלום על אלו שרק אתמול פיזזתם עמם ושמחתם יחד בכפיפה אחת. שמרו את רוח הפיוס החגיגית לכל השנה כולה, לכל החיים.

4. התורה היא מתנה שבכל יום נדמית בעיננו כחדשה. בכל שנה, בשמחת תורה, רוח התרגשות מפעמת בקרבנו ואנחנו מחבקים אותה בעוז. הנה שוב אנחנו אתך אהובתנו, לא נעזוב אותך כל חיינו. את רוח החיבוק והאהבה ניקח אתנו לכל השנה. ה' האלוקים, תודה לך על המתנה.

5. לראות תלמידי חכמים רוקדים עם התורה זה מרנין ומרגש עד אין קץ. התורה היא שלהם, בלי ספק, הם קנו אותה בדמים מרובים. אבל האם לראות את המון העם רוקד עם התורה, זה פחות מרגש? התורה מחייכת לכל אדם באשר הוא, היא קוראת לו לבוא ומצרפת אותו למעגל שסביבה. בשמחת תורה מרגש לראות אדם שמעולם לא היה לו קשר עם התורה, לפתע מוצף הוא בגל של חיבה, מניח כיפה מאולתרת לראשו ומצטרף למעגל. כן, התורה היא גם שלך. כמה מרגש לראות אותך, בוא, הקף אותה בידיך, נשק בפיך ובשפתיך, כי שלך היא, כמו של כול אחד ואחד מהעם.

ועוד דבר אחד...

סמל היהודי היא התורה. בואו נענוד אותה לבגדנו, נזכור אותה בכל יום ויום, בכל שעה ושעה. היא התרופה לכל מכה, היא התשובה לכל שאלה, היא זו שמכתירה אותנו בתואר: יהודים! לה אנו חייבים את החיים! נגיל ונשמח בזו התורה, כי היא לנו עוז ואורה!!!

תגיות:שמחת תורהמנוחה פוקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה