ונשמרתם

ריבת אתרוגים - אמנם סגולה ללידה קלה, אבל כדאי להיזהר מצריכה מופרזת

זה שנים שריבת האתרוגים מפורסמת כסגולה ללידה קלה. אולם מתברר שצריכת כמות גדולה של ריבה (או כל צורה אחרת שבה נאכל האתרוג) מהווה סכנת חיים של ממש. מדוע?

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

זה שנים שלריבת האתרוגים מיוחסות סגולות ללידה קלה, ולזרע קודש בר קיימא לחשוכות בנים.

על נכונותה ותוקפה של הסגולה (המיוחסת לגאון ר' רחמים ניסים יצחק פלאג'י) העידו חכמים רבים, ביניהם הרבנית בת שבע קנייבסקי זצ"ל - שנהגה לפרסמה בקרב הריוניות וחשוכות בנים, שפקדו את ביתה לקבלת ברכה. בנוסף לזה, שימושים רבים ישנם לחלקיו השונים של האתרוג בתעשיות השונות, כולל ברפואה האלטרנטיבית.

אולם מבירור שנעשה לאחרונה מול מגדלי אתרוגים - התברר כי אכילת כמות מסוימת של אתרוגים מהווה סכנה של ממש, היות והם מרוססים בכמויות אסרטונומיות של חומרי הדברה מדי שנה - ללא הגבלה, וללא פיקוח. 

האם טעימה לצורך הסגולה - מזיקה?

לדברי המגדלים, הריסוס המוגבר בחומרי ההדברה נועד לסלק את המזיקים והטפילים הרבים שנצמדים אל הפרי, והיות והוא אינו 'נחשב' כפרי המשווק לצורכי אכילה, המוטו שלהם הוא לרסס 'כיד המלך' - עובדה שגורמת לפרי להכיל כמויות גדולות מאוד של חומרים מסוכנים. אז מדוע טרם יצאה אזהרה פורמלית מטעם משרד הבריאות, האוסרת על אכילת אתרוגים? לדידם של מגדלי האתרוגים, התשובה פשוטה מאוד: "טעימה קטנה של אתרוג מהריבה איננה מהווה סכנה. מדובר באכילה של כמויות גדולות יותר".

תגיות:סוכותמנהגסיכוןריבת אתרוגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה